Coaching & persoonlijke groei
- 09.10.2023 | Waarderend coachen - verdieping
- 20.11.2023 | Zelfzorg, een vak apart …
- 02.02.2024 | Omgaan met weerstand tegen verandering in je team of bij je coachee
- 04.03.2024 | Waarderend coachen voor leidinggevenden – basis (o.l.v. Hans Mennes)
- 21.03.2024 | Onderwijskundig leiderschap ONLINE
- 03.05.2024 | Waarderend coachen - masterclass
Krachtige leeromgeving: gedrag & sociale vaardigheden
- 05.10.2023 | Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school
- 07.11.2023 | Verbindend communiceren - introductiecursus
- 09.11.2023 | Omgaan met agressie-incidenten
- 16.11.2023 | Samen sterker in gezag! Nieuwe autoriteit en Geweldloos Verzet op school
- 07.12.2023 | Ouders begrijpen – ouders begrenzen in een diverse samenleving
- 17.01.2024 | Praten met kinderen die het moeilijk hebben, hoe doe je dat?
- 01.02.2024 | Praten met pubers, hoe doe je dat? - ONLINE
- 22.02.2024 | Hoe sociale vaardigheden van kinderen vergroten?
- 11.03.2024 | Ruzies tussen kinderen herstelgericht aanpakken
- 25.04.2024 | Oudercommunicatie; wat moet je hiermee als school?
Krachtige leeromgeving: pedagogisch-didactisch handelen
- 04/10/2023 | Maak jouw school future-proof! Leer werken met de lasercutter en 3D-printer in ons (mobiel) V-lab?
- 11/10/2023 | Virtual Reality in de klas, een wauw ervaring voor de leerlingen én voor jou!
- 18/10/2023 | Teach future proof: digitale tools en 21st century-skills
- 18/10/2023 | De STEM-eindtermen komen er aan! Wij geven alvast een opstapje om hiermee aan de slag te gaan!
- 23/10/2023 | Word breintrainer van jouw leerlingen
- 09/11/2023 | Leren leren: hoe kan ik leerlingen doen leren?
- 16/11/2023| Naar buiten met je klas! Niet alleen om te spelen, maar ook om te leren!
- 28/11/2023 | Effectief leren en studeren ... en hoe je jouw leerlingen daarin kan ondersteunen - ONLINE
- 19/01/2024 | Koala: een verplichte test, ook een leerkans?
- 01/02/2024 | Scrum laat leerlingen zelfstandig en planmatig samenwerken. HYBRIDE
- 01/02/2024 | Klaar voor de overstap!
- 23/02/2024 | Leesmotivatie in de eerste graad
- 06/03/2024 | Succesvol Frans leren in de basisschool: Een talenknobbel of de juiste taalleerstrategie?
- 20/03/2024 | Hoe kan je Office365 efficiënt gebruiken in je klas?
- 17/04/2024 | Tijdsefficiënt werken met een digitale agenda.
- 19/04/2024 | Leesmotivatie in de tweede en derde graad
- 30/04/2024 | Teamteaching: 1 plus 1 is meer dan 2 - sessie voor directies
- 03/05/2024 | Begrijpend lezen betekenisvol maken in de eerste graad!
- 24/05/2024 | Begrijpend lezen betekenisvol maken in de tweede en derde graad
Leersteun & brede basiszorg
- 16.11.2023 | Een vulkaan in de klas!
- 29.11.2023 | Game- en social media verslaving - hoe ga je ermee om?
- 22.02.2024 | Zo lukt het! Goed onderwijs geven aan kinderen in kansarmoede
- 28.02.2024 | De (h)onderwijsassistent: een pluizige aanwinst voor het team
- 07.03.2024 | Onderwijs aan cognitief begaafde kinderen