'En wa nu?'. Het is een vraag die elke middelbare schoolverlater geregeld te horen krijgt. En rond deze vraag maakten we, samen met onze studenten, een TikTok-serie. Voor de productie van de fictiereeks schakelden we onze eigen studenten in. Het idee, verhaallijn, productie en montage werden volledig onder handen genomen door de studenten van de Belgian Advertising School, een postgraduaat aan Thomas More. Ook allemaal Generation Z’ers die nog niet zo lang geleden zelf voor hun studiekeuze stonden én die perfect weten wat er zich afspeelt in de leefwereld van de doelgroep. Ook de hele cast is student aan Thomas More.
De serie toont hoe Zara door haar omgeving beïnvloed wordt in haar studiekeuze. Met ‘En wa nu?’ wil Thomas More tonen hoe het is om voor een studiekeuze te staan, om aan de hogeschool te studeren, maar ook hoe het studentenleven buiten de lesuren eruitziet. De serie moet jongeren inspireren bij hun studiekeuze en wil ook aantonen dat twijfels bij zo’n beslissing heel normaal zijn.
De kracht van de serie zit in de snelheid, niet in diepe dialogen. Het resultaat zijn 18 afleveringen van telkens één minuut, die steeds zijn opgebouwd rond een bekende TikTok-hit.