Thomas More lanceert Virtual Reality in mediaopleidingen

12 maart 2016

Volg op Campus De Ham in Mechelen een les creatieve copywriting bij Roos Van Acker, samen met tientallen medestudenten Media en Entertainment Business. Virtueel, maar levensecht. Het kan op 12 maart op Campus De Ham. Tijdens de opencampusdag pakken de mediaopleidingen van Thomas More immers uit met een technologische primeur: 360° video en Virtual Reality. Beleving staat centraal in deze nieuwe technologie: wie een Virtual Reality – bril opzet, staat midden in een reële situatie en neemt er ook zelf aan deel. In dit geval: een les in een mediaopleiding.

Tom Rumes, docent video aan de nieuwe opleiding Media & Entertainment Business (MEB), filmde de voorbije weken lessen in 360°.  “De mediaopleidingen van Thomas More gaan hun studenten laten experimenteren met de mogelijkheden van Virtual Reality. Wie een Virtual Reality - bril opzet, waant zich midden in een situatie die vooraf is opgenomen. Zo kan je een bezoek aan New York zelf beleven, in het publiek zitten van Tomorrowland,… niet te onderscheiden van een reële ervaring. Virtual Reality is dé trend van 2016 en zal zich de komende jaren verder doorzetten. Daarom willen we die technologie ook van meet af aan een plaats geven in onze mediaopleidingen.”

De mediaopleidingen van Thomas More zetten 360° video en Virtual Reality ook in op de opencampusdag van 12 maart. Bezoekers kunnen op die manier maximaal beleven hoe het er aan toegaat in een mediaopleiding. Dankzij virtual reality-beleving kunnen toekomstige studenten zich een goed beeld vormen van de opleiding die ze willen volgen.

Wil je kennis maken met Virtual Reality? Bekijk dan de reportage van Koppen. Of breng op 12 maart een bezoek aan campus De Ham, van 10 tot 16 uur. 

Tom Rumes
T +32 485 75 39 73