Nieuwe opleiding van Thomas More in Sint-Niklaas vanaf september

23 april 2019

Vanaf september 2019 organiseert de Thomas More-hogeschool in Sint-Niklaas het graduaat Accounting Administration. De lessen gaan door in de lokalen van de Broederschool en worden aangeboden in een driejarig avond- en weekendtraject. Accounting Administration is de geknipte opleiding voor wie ervan houdt om cijfers te beheren, te analyseren en te interpreteren. De studenten worden klaargestoomd voor een job in een boekhoudkantoor of als zelfstandige. Maar ook wie al aan de slag is, kan zich in het graduaat verder komen bekwamen.

Op 23 april wordt het startschot voor het nieuwe graduaat gegeven met de officiële inhuldiging van een Thomas More-informatiebord en een proefles voor de leerlingen van 6 Bedrijfseconomie. Op 27 april kan iedereen tijdens de Opencampusdag alvast komen kennismaken met het graduaat Accounting Administration.

Graduaatsopleidingen | nieuw in de hogeschool

Wie na het secundair onderwijs opteert voor een hogeschool, kan vanaf september 2019 kiezen voor een graduaatsopleiding (120 studiepunten) of voor een bacheloropleiding (180 studiepunten). De graduaatsopleidingen vervangen de HBO5-opleidingen van de CVO’s, de Centra voor Volwassenenonderwijs. Die HBO5-opleidingen worden hervormd en krijgen als graduaatsopleiding een volwaardige plaats in het hoger onderwijs en in de hogescholen.

Geknipt voor doeners

De graduaatsopleidingen bereiden voor op een specifiek beroep en zijn sterk praktijkgericht, echt opleidingen voor doeners. Het werkveld heeft de opleidingen mee vormgegeven en neemt ook een deel van het werk voor zijn rekening. Een derde van de opleiding bestaat immers uit werkplekleren waarbij de student op de werkvloer van een bedrijf of organisatie opgeleid wordt. Door de betrokkenheid van het werkveld spelen de opleidingen ook in op de regionale noden.

Graduaat Accounting Administration

“Dankzij een co-creatie met het beroepenveld kunnen wij een professionele leeromgeving aanbieden” zegt Geert Strobbe unitmanager bij Thomas More “Studenten worden vertrouwd gemaakt met vakken zoals vennootschapsrecht, boekhoudrecht en fiscale wetgeving en leren de finesses van diverse boekhoudpakketten. Ze kunnen nadien meteen aan de slag bij boekhoudkantoren, bij bedrijven of als zelfstandige”.

In Sint-Niklaas wordt Accounting Administration aangeboden in avond- en weekend-onderwijs, gespreid over drie jaar. Wie werkervaring in de sector heeft, kan eventueel genieten van vrijstellingen, die het individuele traject verlichten. En een student die na de opleiding de smaak te pakken heeft, kan via een vervolgtraject voor een bachelordiploma gaan.

Officiële startschot

Op dinsdag 23 april wordt het officiële startschot voor het Graduaat Accounting Administration in Sint-Niklaas gegeven. Op de campus van de Broederschool wordt een Thomas More-informatiebord onthuld. Sint-Niklaas is voor de hogeschool immers de eerste lesplaats buiten de provincie Antwerpen. Daarna volgt er een proefles voor een aantal laatstejaarsleerlingen van de Broederschool om hen warm te maken voor Thomas More en hen te laten kennismaken met de manier van werken in een graduaatsopleiding.

•    Graduaat Accounting Administration in Sint-Niklaas

•    Startschot | dinsdag 23 april 2019 | 13.00 uur

•    Broederschool

Kroonmolenstraat 4