CREATIVITY DAY

04 mei 2018

Voor studenten zonder grenzen

Op maandag 7 mei regeert de creativiteit op de Geelse campus van Thomas More. Creativity Day is een evenement over innovatie en creativiteit voor en door de tweedejaarsstudenten van de Kempense campussen van de hogeschool. De meer dan duizend studenten krijgen de kans om over het muurtje te kijken en kennis te maken met het onderzoek, innovatieve projecten en andere creatieve initiatieven van de verschillende opleidingen en studiegebieden, die Thomas More in de Kempen aanbiedt.

Workshops, showcases en boeiende keynotesprekers dagen de studenten uit om over hun eigen grenzen te stappen. Het geheel baadt in een festivalsfeer en dus wordt er afgesloten met een DJ-set.

Op de (melk)weg naar innovatie

Met het heelal als thema voor deze eerste editie vertoeven de studenten een hele dag in hogere sferen. Wie wil vernieuwen en creatief wil zijn, mag zichzelf geen grenzen stellen en moet een sprong in het duister durven wagen op de (melk)weg naar innovatie. Een aantal sessies en workshops passen naadloos in het thema. “Met de CEO naar de maan” is een 15 minuten durende moontrip boordevol informatie over het leven van CEO’s. Om in de sfeer te blijven, laat André Aerts de studenten met een zonnekijker vlekken op de zon waarnemen en na de lezing van Roger Van der Linden (volks-sterrenwacht Urania) zullen de toehoorders beseffen hoe nietig ze zijn in tijd en ruimte.

ideaDJ

In andere workshops staan innovatie en creativiteit centraal. Zo is er Ramon Vullings met “Be an ideaDJ: creativity is about remixing ideas”. Als een bedrijf, een organisatie, een individu… voor een uitdaging staat, bestaat er dikwijls al een oplossing of een alternatief bij andere bedrijven, andere sectoren,… Maar men kent ze meestal niet of herkent ze nog niet als een mogelijkheid. Ramon Vullings legt met een vleugje humor de essentie en het belang van “cross-industry innovatie” uit. En dat is eigenlijk de essentie van de Creativity Day: leg jezelf geen grenzen op. Toon wat je hebt en kunt en kijk wat anderen hebben en kunnen. Het resultaat kan iedereen verbazen.

• Creativity Day | voor studenten zonder grenzen
  • Maandag 7 mei 2018 | 09.30 tot 15.30 uur | En dan nog een DJ-set