Waarom melden?
Via het meldpunt zorgen we snel voor eerste opvang en kunnen we je – als je dat wenst – gericht doorverwijzen binnen Thomas More (vertrouwensnetwerk voor studenten of vertrouwensnetwerk voor personeel) of naar instanties buiten Thomas More.
Met ons meldpunt bieden we een vertrouwde en veilige omgeving om een vraag te stellen of een melding te doen. De medewerkers van het meldpunt hebben allen beroepsgeheim. Ze delen de informatie enkel indien je daartoe toestemming geeft.
Voor wie?
Iedereen die bij Thomas More studeert, werkt of op bezoek komt, moet zich veilig en goed kunnen voelen op onze hogeschool. Zowel tijdens les- en stagemomenten, als tijdens vergaderingen of examens. Thomas More tolereert geen grensoverschrijdend gedrag.
Hoe bereik je het meldpunt?
- Via mail: meldpunt@thomasmore.be (een vertrouwenspersoon zal je binnen 2 werkdagen een antwoord bezorgen of telefonisch contacteren)
- Gesprek: maak een afspraak met een van onze vertrouwenspersonen via meldpunt@thomasmore.be
- Anoniem: maak een melding via dit online platform
Bij wie komt jouw melding terecht?
Onze vertrouwenspersonen zijn Dorien Deketelaere en Nele Doumen, zij werken als professionele hulpverleners binnen onze dienst Studentenvoorzieningen.
Andere nuttige nummers
- Meldpunt voor geweld en misbruik 1712: via telefoonnummer 1712 of www.1712.be
- Teleonthaal 24/7 via telefoonnummer 106 of tele-onthaal.be
- Zelfmoordlijn 24/7 via telefoonnummer 1813 of zelfmoord1813.be