People Management: Customer Relations - Business Events

Keuzetraject van de opleiding professionele bachelor Office Management

Locatie: Mechelen -Campus De Vest

Starten met deze opleiding in februari? Dat kan! Op maandag 12 februari start semester 2 | meer info

 

  • Peoplemanager voor de klanten van een bedrijf. Dat wil jij worden.
  • Jij wil in je latere job klanten de informatie geven die ze nodig hebben, feedback van klanten verzamelen en doorgeven aan de verschillende diensten van het bedrijf, lastige klanten opvangen en weer loyaal maken.
  • Natuurlijk ben je als peoplemanager graag met mensen bezig, je houdt van netwerken met verschillende types van mensen.
  • Plannen en organiseren ligt je wel en je maakt hierbij graag gebruik van de modernste tools.
  • Je bent commercieel ingesteld, je wil de nieuwste maatschappelijke trends kennen om te weten wat klanten drijft, wat klanten bij een bedrijf zoeken.
  • Je wil de job leren door te doen: 3 stages en projecten voor en met bedrijven zorgen ervoor dat je na 3 jaar exact weet waar je wil werken. Zijn vooral bedrijfsevents je ding? Kies dan voor de optie Business Events
  • En de job? Die is gegarandeerd: 96% van onze afgestudeerden vindt een job binnen 3 maanden.

Wil je onze opleiding aan het werk zien? Lees de verhalen van onze studenten op www.weareofficemanagementmechelen.com.

 

Volg People Management: Customer Relations - Business Events op Facebook

Scroll naar beneden voor meer info
Christina Hermans
Opleidingsmanager Mechelen
Anneliese Messens
Studietrajectbegeleider
Martine Michiels
Studietrajectbegeleider

Opbouw

  • Fase 1
  • Fase 2
  • Fase 3
  • In de praktijk
  • Persoonlijk begeleiding
  • Go International
  • Fase 1

    Fase 1

    In de eerste fase krijg je de basis van een goede peoplemanager mee.

    Je leert verschillende bedrijfs- en managementmodellen kennen. Je onderzoekt de trends in de maatschappij die het leven van de mensen, en dus ook de behoeften van de klant, beïnvloeden. In Sociale media leer je hoe belangrijk online platformen geworden zijn voor het klantenbeleid van een bedrijf.

    Geen peoplemanager zonder doorgedreven ICT- en (online) communicatieskills. Een stevige basis verwerf je al in de eerste fase. Je netwerkt met bedrijven en organiseert je eerste event, de Job Factory.

    Peoplemanager voor werknemers of voor klanten? Een doorgedreven training in management of in talen en interculturele communicatie? In de eerste fase proef je van de verschillende keuzetrajecten in inspiratielabsJe beslist pas op het einde van de eerste fase welk traject je kiest.

  • Fase 2

    Fase 2

    Na fase 1 weet je het zeker: peoplemanager voor klanten van een bedrijf wil je worden. In de tweede fase ga jij voluit voor de optie Customer Relations. Twee stages en twee projecten geven je de kans om in praktijk te ervaren wat customer relations precies inhoudt.

    Je vertrekt goed voorbereid op stage. In de eerste module van 7 weken verdiep jij je in customer relationship management. Je traint je people- en communicatieskills in verschillende talen. Je leert de tools gebruiken om klanteninformatie te verwerken en te beheren. Je werkt je eerste project voor een bedrijf uit onder begeleiding van een docent. In week 8 zit je op een marketing- of salesafdeling in een bedrijf en pas je toe wat je geleerd hebt.

    In het tweede semester focus je op customer service in het vak Customer Interaction. Je scherpt je commerciële skills aan, breidt je talenkennis uit, je ontdekt hoe je als werknemer meewerkt aan de online reputatie van je bedrijf.Je leert grafische pakketten om informatie te visualiseren en ... off you go. Vanaf week 8 draai je als customer service medewerker mee in een bedrijf dat de klant centraal stelt.

  • Fase 3

    Fase 3

    In de derde fase volgt het specialistenwerk. Wil jij je als peoplemanager verder specialiseren in customer relations of in het organiseren van externe bedrijfsevents? Jij kiest!

    Je krijgt nu les van experten uit het bedrijfsleven. Als afstudeerproject werk je customer relations projecten voor diverse opdrachtgevers uit of organiseer je een heus bedrijfsevent.

    Je sluit het jaar af met een top bedrijfservaring, de stage van 14 weken, in binnen- of buitenland.

    Je stoomt jezelf klaar voor de arbeidsmarkt. In het Personal Branding lab maak je van jezelf een ijzersterk merk. Je hebt nu 10 relevante bedrijfservaringen op je cv staan!

  • In de praktijk

    In de praktijk

    Customer Relations in de praktijk? Dat leer je het best in het bedrijf zelf. Stage is de rode draad doorheen de opleiding.

    In het eerste semester van de tweede fase loop je 6 weken stage op een marketing- of salesafdeling van een groot bedrijf, in het tweede semester in een contact center of op een customerservicedienst. In een module van 7 weken bereid je je voor op die stage en ook tijdens de stage kan je rekenen op individuele coaching.

    In de derde fase voer je projecten voor bedrijven uit en loop je gedurende 14 weken stage in een bedrijf, in binnen- of buitenland.

    De opleiding zorgt voor een mooi aanbod, maar je mag ook altijd zelf een stageplaats voorstellen.

    Lees zeker de verhalen over de projecten en stages van onze studenten op http://www.weareofficemanagementmechelen.com

  • Persoonlijk begeleiding

    Persoonlijk begeleiding

    Vanaf dag één werk je samen met een coach aan jouw 'persoonlijk' merk. Je brengt je talenten in kaart, je leert jezelf managen: belangrijke voorwaarden om een goede klantenrelatiemanager te worden. Ook tijdens stages en projecten krijg je begeleiding van een coach.

    Onze derdejaarsstudenten geven in de tevredenheidsenquête aan dat de drempel tussen docenten en studenten heel laag is en ze geven de opleiding 5 op 6 voor de hulp bij studieproblemen. Zowel bij onze studietrajectbegeleider als bij de docenten kan je heel gemakkelijk terecht.

  • Go International

    Go International

    De studenten die voor  Customer Relations kiezen, doen meestal hun stage in België omdat ze het customerrelationsaspect belangrijker vinden dan een internationale ervaring. Maar een buitenlandse ervaring is zeker mogelijk. Ofwel via studieuitwisseling in fase 2 of in het eerste semester van fase 3, ofwel via een stage in het buitenland in fase 3. Dat aanbod is heel divers: van een stad in Europa (Malta, Praag, Londen, Berlijn ...) tot New York, Sydney, Shanghai, Jakarta of Dubai.

    Je kan er ook voor kiezen om fase 3 in een gelijkaardige opleiding in Wallonië te volgen en op die manier 2 diploma's te halen: een Nederlands en een Frans diploma. Een extra troef op de arbeidsmarkt.

    Lees over de internationale ervaringen van onze studenten op https://weareofficemanagementmechelen.com/around-the-world/

Vakken

  • Fase 1
  • Fase 2
  • Fase 3
  • Fase 1

    Fase 1

    Semester 1

    • Maatschappelijke trends Europa - wereld
    • Inspiratielab Marketing, sales & customer service
    • Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Business toolkit
    • Focus on English
    • Focus sur le français
    • Persoonlijke ontwikkeling & zelfmanagement

    Keuzevakken

    • Business & Management met Spaans 1, Duits 1, Chinees 1 of andere vreemde taal
    • Business fundamentals

    Semester 2

    • Inspiratielab Personeelsmanagement
    • Inspiratielab Wereldculturen
    • Sociale media
    • Business Intelligence Fundamentals
    • Global English
    • Communication professionnelle
    • Persoonlijke ontwikkeling & zelfmanagement
    • Project & Event Job Factory

    Keuzevakken

    • Spaans 2, Duits 2, Chinees 2 of andere vreemde taal
    • Recht en ondernemen

    Voor meer details en vakinhouden kan je terecht in de de volledige programmagids.

  • Fase 2

    Fase 2

    Semester 1

    • Customer Relationship Management met stage op marketing- of salesdienst (6 weken)
    • People skills
    • Datamanagement
    • Communicatie Engels
    • Communicatie Frans
    • Project Customer Journey
    • Event Internationale handelsbeurs

    Keuzevakken

    • Spaans 3, Duits 3, Chinees 3

    Semester 2

    • Customer Interaction met stage op customerserviceafdeling (6 weken)
    • Commerciële skills
    • Grafische vormgeving
    • Communicatie Engels
    • Communicatie Frans
    • Project Storytelling
    • Online Reputatiemanagement

    Keuzevakken

    • Spaans 4, Duits 4 of Chinees 4

    Dit programma wordt in 2018-19 ingevoerd. Je vindt het dus niet in  de huidige programmagids.

  • Fase 3

    Fase 3

    Semester 1

    • Personal branding lab
    • Communicatie Engels
    • Communicatie Frans
    • Datavisualisatie

    KEUZEPAKKETTEN

    Customer Relations

    • Afstudeerproject Customer Relations
    • Consumentengedrag in de wereld
    • Klachtenmanagement
    • CRM-tools
    • Campagneopvolging

    Business Events

    • Afstudeerproject Business Events
    • Business Events in België en in het buitenland
    • Business Events organisatie
    • Business Events communicatie
    • Business Events budgetbeheer

    Semester 2

    • Personal branding lab

    KEUZEPAKKETTEN

    Customer Relations

    • Afstudeerproject Customer Relations
    • Afstudeerstage Customer Relations

    Business Events

    • Afstudeerproject Business Events
    • Afstudeerstage Business Events

    Dit programma wordt in 2019-20 ingevoerd. Je vindt het dus niet in onze huidige programmagids terug.

Opleiding in cijfers

Enkele statistieken over deze opleiding
96%
vindt werk binnen drie maanden
5/6
score op studiebegeleiding
37%
van de opleiding speelt zich af "on the job"
20 tot 50
procent aandeel vreemde talen

Waarom kiezen voor People Management: Customer Relations - Business Events?

image.alt

Zelf klanten werven

Tijdens een netwerkevent van een 300-tal kmo's gaan de tweedejaarsstudenten zelf op zoek naar klanten voor een project.

Lees meer
image.alt

Les op het bedrijf

Het vak Customer Interaction volgen de studenten in The House of Contact Centers, een bedrijf gespecialiseerd in management en vormingen voor contactcenters. Opleiding en bedrijf werken samen voor een up-to-date training. 

Lees meer
image.alt

Een dag in het leven van...

Een dag in het leven van een derdejaarsstudent. Of hoe een hobby een stage kan worden! Bekijk zeker ook zijn vlog! 

Lees meer

Na je studie

  • Aan het werk
  • Verder studeren
  • Aan het werk

    Aan het werk

    Met dit traject spelen we in op een trend die nog heel nieuw is: customer centricity. Doordat de klant meer en meer producten online koopt, wordt die klant veeleisender. Hij verwacht service op maat. Bedrijven moeten hun bedrijfsmodel herdenken om de klant de optimale klantervaring te geven.

    Jij bent op deze herstructurering voorbereid. Of je nu als klantenrelatiemanager op een sales-, marketing-, customer service of communicatieafdeling tewerkgesteld bent: jij hebt geleerd hoe je die klant centraal stelt.

    Je bent vaak het eerste aanspreekpunt voor klanten, je beantwoordt hun vragen, je onderzoekt hun behoeften, je behandelt hun klachten. Jij verzamelt de informatie over de klanten en haalt diverse klantenprofielen uit het crm-systeem zodat je bedrijf deze klanten service op maat kan bieden.

    Je ondersteunt de account managers bij de verkoop. Je maakt offertes op, zorgt voor de opvolging van bestellingen en de correcte levering van de producten of diensten. Je bent niet bang om belacties op touw te zetten.

    Jij stuurt nieuwsbrieven aan klanten uit, je bereidt de deelname aan beurzen voor. Je organiseert bedrijfsevents zoals een congres of netwerkevent voor klanten, een roadshow of ander productlanceringsevent, een handelsbeurs, ...

    Lees wat onze afgestudeerden na hun studies doen op https://weareofficemanagementmechelen.com/wat-na-je-studies/

    Drie voorbeelden van customer-relationsprofielen zijn

    Bieke Wauters: https://weareofficemanagementmechelen.com/bieke-wauters/

    Lisa Vermeylen: https://weareofficemanagementmechelen.com/lisa-vermeylen/

    Andries Vanhoof: https://weareofficemanagementmechelen.com/andries-vanhoof/

     

  • Verder studeren

    Verder studeren

    Tweede bachelor Office Management (in 1 jaar)

    Tweede bachelor (via verkort traject)

    Master (via schakeljaar)

    • Handelswetenschappen
    • (Meertalige) Bedrijfscommunicatie
    • Meertalige communicatie
    • Organisatie & Management
    • Cultuurmanagement

Yelka Van den Eede

Studente People Management: Customer Relations
Ik kreeg de kans om tijdens mijn opleiding mijn eigen bedrijf, Click-it, op te starten. Als student Customer Relations zet ik mijn klant letterlijk in the picture! ;-)

Kom kennismaken

De stap naar het hoger onderwijs is een stap vol verwachtingen. En jij wil natuurlijk de beste keuze maken. Kom daarom ontdekken, twijfelen, vergelijken en beleven tijdens een van onze vele infomomenten! #expectmore

10 maart
Zaterdag 10u - 16u
21 april
Zaterdag 10u - 14u
5 september
Woensdag 18u - 21u