Digital Media Manager

Keuzetraject in de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de professionele bachelor Communicatiemanagement

Locatie: Mechelen -Campus De Ham
  • Je leeft even hard online als offline. De nieuwste ontwikkelingen in digitale communicatie krijgen moeiteloos jouw aandacht. Je schrikt niet van mobile marketing en online advertising.
  • Je bent klaar om een content ninja te worden. Een digitale storyteller die scherpe inhoud creëert voor alle socialemediakanalen of blogs.
  • De impact van digitale communicatie interesseert je. Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Hiervoor ga je o.a. aan de slag met Google Analytics en Hotjar.
  • Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laat scoren bij zoekmachines.
  • Je goochelt met HTML-code en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren. 
  • We leiden je op tot een specialist in digitale marketing en communicatie. Met vernieuwende werkvormen én in een aangename leeromgeving.
  • Na je opleiding kan je aan de slag in reclame-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ...
  • Nog zin om verder te studeren? Deze afstudeerrichting biedt je een sterke voorbereiding op een banaba of op een schakeljaar naar een master.

Check het verhaal van deze lichting op www.digitalmediamanager.be

Volg Digital Media Manager op Facebook

Scroll naar beneden voor meer info
Inge Jamaels
Inge Jamaels
Opleidingsmanager
Peter Van Edom
Peter Van Edom
Trajectcoördinator
Lieven Van Hoe
Studietrajectbegeleider

Opbouw

  • Fase 1
  • Fase 2
  • Fase 3
  • In de praktijk
  • Persoonlijke begeleiding
  • Go International
  • Verkort traject
  • Fase 1

    Fase 1

    We vliegen er samen meteen in! Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. 

    Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiration Lab ga je aan de slag voor echte klanten. Zo verdien je je toegangsticket voor de tweede fase.

  • Fase 2

    Fase 2

    Tijdens fase twee bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant.

    Tijdens het ambitieuze project Campagne sta je met beide voeten in de praktijkIn opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit.

    Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar jouw talenten liggen. Welke richting je daarna uitgaat? Dat kies je in fase drie helemaal zelf!

  • Fase 3

    Fase 3

    Je derde opleidingsjaar vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. Je kiest uit vijf verschillende trajecten de uitdaging die jou het meeste ligt.

    Zo kan je kiezen om je een heel jaar lang te specialiseren in Digital Media Management. 

    Je neemt deel aan Challenge Days en Expert Classes van digitale toppers uit de Belgische communicatiewereld. Je krijgt inzicht in trends en digitale strategieën. In websites, in online diensten zoals Google Analytics en in e-mailmarketing

    Kortom, je wordt een echte digital creative die campagnes - in al hun virtuele glorie - weet uit te werken.

  • In de praktijk

    In de praktijk

    Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens Stage XL. In binnen- of buitenland. Of ga aan de slag in ons intern communicatiebureau Afterfive

    De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een Summer School, zodat je stage loopt tijdens de zomervakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.

  • Persoonlijke begeleiding

    Persoonlijke begeleiding

    Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom ook direct en laagdrempelig.

    Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Lieven, onze trajectbegeleider, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.

    Heb je al een opleiding achter de rug en wil je weten voor welke vrijstellingen je in aanmerking komt? Of wil je gewoon meer info? Lieven is your man! Aarzel niet om hem te contacteren via mail of telefonisch +32 15 36 91 50.

  • Go International

    Go International

    Vanaf het eerste jaar is the sky the limit. Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen of een stevige verkenning van de stad.

    Liever internationalisering at home? Dan ben jij de geknipte persoon om onze Zuid-Afrikaanse studenten in Mechelen te ontvangen.

    Graag je Frans bijschaven? Mais oui! In je tweede jaar kan je naar Parijs, Doornik of Lyon en keer je terug met een volleerde Franse R.

    Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een buitenlandse partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal, Hongarije of Tsjechië.

    Of vertrek in het derde jaar op Stage XL. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!

     

  • Verkort traject

    Verkort traject

    Ben je al in het bezit van een diploma? Je kan deze opleiding ook volgen in verkort traject.

Vakken

  • Fase 1
  • Fase 2
  • Fase 3
  • Fase 1

    Fase 1

    Semester 1

    • Marketing & marketingcommunicatie
    • Public relations - basics
    • Consumentenpsychologie
    • Schrijf- en presentatietechnieken
    • Personal Branding Lab
    • Engels
    • Frans

    KEUZEVAKKEN
    Internationaal

    • Internationaal project
    • Spaans
    • Intercultural communication
    • Media & diversity
    • Media analysis

    Maatschappelijk

    • Media, politiek en cultuur
    • Buitenkans, bijzonder communicatieproject
    • Eventproductie

    Vrije ruimte
    Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,... 

    Semester 2

    • Trendwatching & coolhunting
    • Communicatie & innovatie
    • Economie
    • Digital tools & apps
    • Grafische vormgeving, print & digitaal
    • Inspiration Lab
    • Engels 
    • Frans

    KEUZEVAKKEN
    Internationaal

    • Internationaal project
    • Spaans
    • Intercultural communication
    • Media & diversity
    • Media analysis

    Maatschappelijk

    • Media, politiek en cultuur
    • Buitenkans, bijzonder communicatieproject
    • Eventproductie

    Vrije ruimte
    Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,... 

     

    Voor meer details en vakinhouden kan je terecht in de volledige programmagids.

  • Fase 2

    Fase 2

    Semester 1

    • Reclame & online communicatie
    • PR, overheidscommunicatie en event
    • Mediaplanning & sales
    • Marketing advanced
    • Onderzoek
    • Grafische vormgeving, print & digitaal
    • Schrijf- en presentatietechnieken
    • Engels
    • Frans

    KEUZEVAKKEN
    Internationaal

    • Internationaal project
    • Spaans
    • Intercultural communication
    • Media & diversity
    • Media analysis

    Maatschappelijk

    • Media, politiek en cultuur
    • Buitenkans, bijzonder communicatieproject
    • Eventproductie

    Vrije ruimte
    Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,... 

    Semester 2

    • Campagne
    • Mediarecht & ethiek
    • Grafische vormgeving, print & digitaal
    • Videotechnieken
    • Schrijf- en presentatietechnieken & mediatraining
    • Engels 
    • Frans

    KEUZEVAKKEN
    Internationaal

    • Internationaal project
    • Spaans
    • Intercultural communication
    • Media & diversity
    • Media analysis

    Maatschappelijk

    • Media, politiek en cultuur
    • Buitenkans, bijzonder communicatieproject
    • Eventproductie

    Vrije ruimte
    Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,... 

    Korte zomerstage

     

    Voor meer details en vakinhouden kan je terecht in de volledige programmagids.

  • Fase 3

    Fase 3

    Semester 1

    Expert classes

    • Content, strategie & creatie
    • Performance management
    • Usability
    • Mobile marketing
    • E-commerce
    • Web writing
    • Online mediaplanning
    • Expertise social media

    Expert skills

    • Webvideo
    • Webdesign
    • Frans of Engels

    Semester 2

    • Stage of Stage XL
    • Keuze: communicatiebureau Afterfive

     

    Voor meer details en vakinhouden kan je terecht in de volledige programmagids.

Opleiding in cijfers

Enkele statistieken over deze opleiding
20 à 22
lesuren per week
96%
van de afstudeerders zou de opleiding aanraden aan vrienden of familie
67%
behaalt het einddiploma
90%
vindt werk binnen 6 maanden

Waarom kiezen voor Digital Media Manager?

image.alt

Challenge days

Kies je voor Digital Media Manager, dan kies je voor een praktijkgerichte aanpak. Voor meer dan 25 experts die een masterclass geven in hun vakgebied én voor top notch bedrijfsbezoeken.

image.alt

Stage XL

These Days, Think Tomorrow, Bol.com… Het zijn maar enkele van de vele stagebedrijven die staan te popelen om met jou kennis te maken. Voor, tijdens en na de uren word je gecoacht. Misschien zelfs door een van onze oud-studenten. Extra veel ervaring: check!

image.alt

Afterfive

Afterfive is een student run agency. In zeven weken krijg je de kans om voor heel uiteenlopende klanten te werken. In team en als deel van je eigen communicatiebureau. Gaan én blijven gaan!

Neem een kijkje op de website van Afterfive

Na je studie

  • Aan het werk
  • Verder studeren
  • Aan het werk

    Aan het werk

    Praktijkgerichte projecten, stage, Afterfive ... Je eerste werkervaring voor echte opdrachtgevers doe je al op tijdens je opleiding. Eens je diploma op zak, voel jij je dus 100% thuis in de snel veranderende communicatiewereld.

    Dankzij onze Expert Classes weet je wat er vandaag en morgen hot and happening is. Helemaal klaar voor je droomjob dus!

    Maar wat kan je dan precies worden? Heel wat! Een greep uit de titels van onze oud-studenten: junior account, project manager, commercial advisor, consultant, copywriter, content ninja, digital planner, e-commerce manager, educatief medewerker, events & sponsoring manager, concept creator.

    Of wat dacht je van: communicatiemanager, mediaplanner, strategic planner, research assistant, salesverantwoordelijke, woordvoerder, social media manager …? We kijken er al naar uit om over drie jaar jouw titel mee in het rijtje te zetten!

  • Verder studeren

    Verder studeren

    Tweede Bachelor Communicatiemanagement (in 1 jaar)

    Tweede bachelor (via verkort traject)

    Postgraduaat

    Master (via schakeljaar)

    • Communicatiewetenschappen

Alles voor (toekomstige) studenten

Naast opleidingen biedt Thomas More een hele waaier aan extra voorzieningen. Zoek je een kot? Doe je aan topsport? Leef je met een functiebeperking? Heb je het financieel wat moeilijker? ... Ontdek waarmee wij jou kunnen helpen!

Kom kennismaken

De stap naar het hoger onderwijs is een stap vol verwachtingen. En jij wil natuurlijk de beste keuze maken. Kom daarom ontdekken, twijfelen, vergelijken en beleven tijdens een van onze vele infomomenten! #expectmore

5 september
Woensdag 18u - 21u