Digital Media Manager

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de professionele bachelor Communicatie

Locatie: Mechelen - Campus De Ham

Het succesverhaal achter digitale communicatie

  • Je leeft even hard online als offline. Je liket alle ontwikkelingen in digitale communicatie en schrikt niet van mobile marketing en online advertising
  • Je bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle socialemediakanalen of blogs. 
  • Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Hiervoor ga je onder andere aan de slag met Google Analytics. Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laat scoren bij zoekmachines. 
  • Je goochelt met HTML-codes en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren.  
  • Je wordt een specialist in digitale marketing en communicatie door met vernieuwende werkvormen te werken én in een aangename leeromgeving. 
  • Na je opleiding kan je aan de slag in reclame-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ... 
  • Maar ook verder studeren kan perfect. Na je opleiding ben je helemaal voorbereid op een schakeljaar naar een master.
  • Al een diploma op zak? Dan kan je een verkort traject volgen. En behaal je op één jaar een extra diploma.

Follow us!Facebook

De opleiding
in het kort
Laat je
inspireren
Scroll naar beneden voor meer info
Ann Van Damme
Ann Van Damme
Opleidingsmanager
Voor al je vragen over de opleiding.
Peter Van Edom
Peter Van Edom
Trajectcoördinator
Voor al je vragen over het traject Digital Media Manager.
Lieven Van Hoe
Lieven Van Hoe
Studietrajectbegeleider
Vragen over je individuele studieprogramma?

Troeven

image.alt

Werk campagnes uit, in al hun virtuele glorie

Jij volgt de ontwikkelingen in digitale communicatie op de voet en schrikt niet van mobile marketing en online advertising. Je bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle socialmediakanalen of blogs.

image.alt

Boost je performance op sociale media

Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Daarvoor ga je onder andere aan de slag met Google Analytics. Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laat scoren bij zoekmachines. Je goochelt met HTML-codes en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren.

image.alt

Get to work!

Je wordt een specialist in digitale marketing en communicatie door met vernieuwende werkvormen te werken, in een aangename leeromgeving en een lange stageperiode. These Days, Think Tomorrow, Bol.com … Het zijn maar enkele van de vele stagebedrijven die staan te popelen om met jou kennis te maken.

Programma

  • Opbouw
  • Vakken
  • In de praktijk
  • Persoonlijke begeleiding
  • Go international
  • Verkort traject
  • Opbouw

    • Fase 1 | We vliegen er samen meteen in! Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod.  Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
    • Fase 2 | Tijdens fase twee bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant. Tijdens het ambitieuze project Campagne sta je met beide voeten in de praktijk. In opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit. Of je kiest voor ons intern communicatiebureau, After Five. Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar jouw talenten liggen.
    • Fase 3 | Je derde opleidingsjaar vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. In het keuzetraject Digital Media Management neem je deel aan  Expert Classes van digitale toppers uit de Belgische communicatiewereld. Je krijgt inzicht in trends en digitale strategieën. In websites, in zoekmachine optimalisatie, in online diensten zoals Google Analytics, in e-mailmarketing, online advertising… Kortom, je wordt een echte content creative die campagnes - in al hun virtuele glorie - weet uit te werken. Of ben je gebeten door data en leg je liever de focus op Performance Marketing? Ook dat kan!  
  • Vakken

    Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren. 

    • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.  
    Fase123
    STRATEGIE
    Marketing i 3
    Marketingcommunicatie 3
    Public relations i 3
    Event & Experience i 3
    Desk Research 3
    Digitale Marketing 1 3
    Touchpoint strategie 3
    Branding & strategie 3
    PR & overheidscommunicatie 3
    Digitale Marketing 2 3
    Content Marketing 3
    BUSINESS & SOCIETY
    Economie 3
    Trendwatching & coolhunting i 3
    Productivity Skills 3
    Media-actualiteit en trends 3
    Duurzaamheidscommunicatie 3
    Field research 3
    Psychologie 3
    Mediarecht & Ethiek 3
    CREATIE
    Visual Design Essentials 3
    Audio & Video 1 i 3
    Creative thinking 3
    Video & Audio 2 3
    Visual Design Tools 3
    Visual Design Creation 3
    Fase123
    COMMUNICATION SKILLS
    Commerciële communicatie 3
    Français 1: formation de base 3
    English 1: Essential Communication 3
    Français 2: présentations et discussions 3
    Copywriting en presenteren 3
    Français 3: on en parle dans les médias 3
    English 2: professional profiling 3
    Creatief schrijven en storytelling 3
    English 3: corporate communication 3
    @WORK
    Personal branding lab i 3
    Inspiratielab communicatie 6
    Campagne OF After Five 6
    Keuzevakken i 9
    AFSTUDEERTRAJECT DIGITAL MEDIA MANAGER
    EXPERT CLASSES
    – Expert Classes Content & Performance i 6
    – Performance Communicatie i 3
    EXPERT SKILLS
    – Expert Skills Digital 6
    – Digital Certificates 3
    @WORK:
    – Pitch DMM i 9
    – Stage Digital Media Manager i 30
    KEUZEVAKKEN
    – Engels OF Frans 3
    Fase123
    STRATEGIE
    Marketing i 3
    Marketingcommunicatie 3
    Public relations i 3
    Event & Experience i 3
    Desk Research 3
    Digitale Marketing 1 3
    Touchpoint strategie 3
    Branding & strategie 3
    PR & overheidscommunicatie 3
    Digitale Marketing 2 3
    Content Marketing 3
    BUSINESS & SOCIETY
    Economie 3
    Trendwatching & coolhunting i 3
    Productivity Skills 3
    Media-actualiteit en trends 3
    Duurzaamheidscommunicatie 3
    Field research 3
    Psychologie 3
    Mediarecht & Ethiek 3
    CREATIE
    Visual Design Essentials 3
    Audio & Video 1 i 3
    Creative thinking 3
    Video & Audio 2 3
    Visual Design Tools 3
    Visual Design Creation 3
    COMMUNICATION SKILLS
    Commerciële communicatie 3
    Français 1: formation de base 3
    English 1: Essential Communication 3
    Français 2: présentations et discussions 3
    Copywriting en presenteren 3
    Français 3: on en parle dans les médias 3
    English 2: professional profiling 3
    Creatief schrijven en storytelling 3
    English 3: corporate communication 3
    @WORK
    Personal branding lab i 3
    Inspiratielab communicatie 6
    Campagne OF After Five 6
    Keuzevakken i 9
    AFSTUDEERTRAJECT DIGITAL MEDIA MANAGER
    EXPERT CLASSES
    – Expert Classes Content & Performance i 6
    – Performance Communicatie i 3
    EXPERT SKILLS
    – Expert Skills Digital 6
    – Digital Certificates 3
    @WORK:
    – Pitch DMM i 9
    – Stage Digital Media Manager i 30
    KEUZEVAKKEN
    – Engels OF Frans 3

    Lesrooster 

    Bekijk een voorbeeldrooster voor fase 1

  • In de praktijk

    Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend! 

    De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een korte zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen

  • Persoonlijke begeleiding

    Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom direct en laagdrempelig

    Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Sportstatuut of leermoeilijkheden? Lieven Van Hoe, onze trajectbegeleider en zorgcoördinator, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.  

    Heb je al een opleiding achter de rug en wil je weten voor welke vrijstellingen je in aanmerking komt? Of wil je gewoon meer info? Lieven is your man! Aarzel niet om hem te contacteren lieven.vanhoe@thomasmore.be of telefonisch +32 15 36 91 50. 

  • Go international

    The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad. 

    Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage. 

    Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije. 

    Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage

  • Verkort traject

    Waarom Digital Media Manager in verkort traject iets voor jou is?

    • Je hebt al een bachelor of masterdiploma.
    • Je wil niet langer dan 1 jaar verderstuderen.
    • Je wil je specialiseren in digitale marketing en communicatie.
    • Je zoekt een opleiding met veel praktijk waarin je eindelijk kan toepassen wat je leert.
    • Je zoekt een betaalbare opleiding.
    • Je verwacht van een bacheloropleiding dat de aanpak persoonlijk is en dat je grotendeels de inhoud van je opleiding kan bepalen.
    • Je wil een optimale mix is tussen online en offline lessen

    Tijdens dit verkort traject proef je van 12 verschillende digitale kennisdomeinen.

    • Je werkt op briefings van echte klanten.
    • Je mag extra lang op stage.
    • Je zoekt samen met je docenten naar een stageplaats.
    • Je krijgt gastlezingen van experts uit het bedrijfsleven.

    Je studeert af als een digi-specialist, helemaal klaargestoomd voor de arbeidsmarkt.

    Peter Van Edom ( +32 496 86 44 05) staat klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Na je studie

  • De job van je leven
  • Verder studeren

Verhalen

Nieuwsgierig, inclusief en duurzaam. Hier is Hamza thuis.

2022-12-16 15:12:00

Be the change you want to see

Nieuwsgierig, inclusief en duurzaam. Hier is Hamza thuis.

Lees meer
Kaat Pelkmans, woordvoerster van de vergeten lockdownstudent

2020-12-01 10:00:00

'Ik kreeg zelfs een mailtje van de koning'

Kaat Pelkmans, woordvoerster van de vergeten lockdownstudent

Lees meer

#wearecommunication