Ga naar de hoofdinhoud
Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Performance

Mechelen

Nederlands

Het succesverhaal achter digitale communicatie

  • Je leeft even hard online als offline. Je liket alle ontwikkelingen in digitale communicatie en schrikt niet van mobile marketing en online advertising.
  • Je bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle socialemediakanalen of blogs.
  • Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Hiervoor ga je onder andere aan de slag met Google Analytics.Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laatscoren bij zoekmachines.
  • Je goochelt met HTML-codes en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren.
  • Je wordt een specialist in digitale marketing en communicatie door met vernieuwende werkvormen te werken én in een aangename leeromgeving.
  • Afgestudeerd? Dan kan je als Digital Media Manager aan de slag in event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ..
checkered

De job van je leven

Meer weten over DP?

Lees er hier alles over

Bekijk onze verschillende trajecten

Digital Performance

  • Volg je deze opleiding in een voltijds traject? Dan kan je in drie jaar je studie afronden.
  • Je neemt 180 studiepunten op, verdeeld over drie fases.
  • Je volgt tijdens de week les in dagonderwijs.
  • Verwacht je ook aan gastsprekers, bedrijfsbezoeken en boeiende projecten.
  • In je laatste fase loop je stage in het binnen- of buitenland. Tijdens het academiejaar of in de zomer? Kan allebei.
  • Na je opleiding ben je helemaal klaar voor een job. Of om verder te studeren. Kies een extra afstudeerrichting. Of schakel naar een master bijvoorbeeld.

Praktische informatie

  • Duur

    3 jaar (voltijds)

  • Studiepunten

    180

  • Waar

    Op de campus

Programma

  • Fase 1 | We vliegen er samen meteen in! Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
  • Fase 2 | Tijdens fase twee bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant. Tijdens het ambitieuze project Campagne sta je met beide voeten in de praktijk. In opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit. Of je kiest voor ons intern communicatiebureau, After Five. Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar jouw talenten liggen.
  • Fase 3 | Je derde opleidingsjaar vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. In het keuzetraject Digital Performance neem je deel aan Expert Classes van digitale toppers uit de Belgische communicatiewereld. Je krijgt inzicht in trends en digitale strategieën. In websites, in zoekmachine optimalisatie, in online diensten zoals Google Analytics, in e-mailmarketing, online advertising… Kortom, je wordt een echte content creative die campagnes - in al hun virtuele glorie - weet uit te werken. Of ben je gebeten door data en leg je liever de focus op Performance Marketing? Ook dat kan!

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
  • Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 2 3
COMMUNICATIE STRATEGIE
Marketing i 3
Marketingcommunicatie 3
Public relations i 3
Event & Experience i 3
Media-actualiteit en trends 3
Branding & strategie 3
PR & overheidscommunicatie 3
Duurzaamheidscommunicatie 3
Digitale Marketing 1 3
CUSTOMER JOURNEY
Desk Research 3
Trendwatching i 3
Economie 3
Touchpoint strategie 3
Field research 3
Mediarecht & Ethiek 3
CONTENT CREATIE
Visual Design Essentials 3
Audio & Video 1 i 3
Creative thinking 3
Visual Design Tools 3
Audio & Video 2 3
Visual Design Creation 3
Content Marketing 3
COMMUNICATIE SKILLS
Communicatievaardigheden 3
Français 1: formation de base 3
Fase 1 2 3
English 1: Professional Profiling 3
Français 2: présentations et discussions 3
Copywriting en presenteren 3
Français 3: on en parle dans les médias 3
English 2: Media proficiency 3
Creatief schrijven en storytelling 3
English 3: corporate communication 3
LABS
Personal branding lab i 3
Inspiratielab communicatie 6
Digital Marketing Lab 6
Campagne OF After Five 6
Keuzevakken Fase 2 i 9
FASE 3: KEUZETRAJECT DIGITAL PERFORMANCE
COMMUNICATIE STRATEGIE
Expert Classes Content & Performance i 6
CUSTOMER JOURNEY
Digital Certificates 3
Performance Communicatie 3
CONTENT CREATIE
Expert Skills Digital 6
LABS
Digital Agency i 9
KEUZEVAKKEN
Professional English OF Français: la communication professionnelle 3
@WORK:
Stage Digital i 30
COM-Voorbeeldrooster.pdf
.pdf
Download
Fase 1 2 3
COMMUNICATIE STRATEGIE
Marketing i 3
Marketingcommunicatie 3
Public relations i 3
Event & Experience i 3
Media-actualiteit en trends 3
Branding & strategie 3
PR & overheidscommunicatie 3
Duurzaamheidscommunicatie 3
Mediarecht & Ethiek 3
CUSTOMER JOURNEY
Desk Research 3
Trendwatching i 3
Economie 3
Touchpoint strategie 3
Field research 3
Digitale Marketing 1 3
CONTENT CREATIE
Visual Design Essentials 3
Audio & Video 1 i 3
Creative thinking 3
Visual Design Tools 3
Video & Audio 2 3
Visual Design Creation 3
Content Marketing 3
COMMUNICATIE SKILLS
Communicatievaardigheden 3
Fase 1 2 3
Français 1: formation de base 3
English 1: Professional Profiling 3
Français 2: présentations et discussions 3
Copywriting en presenteren 3
Français 3: on en parle dans les médias 3
English 2: professional profiling 3
Creatief schrijven en storytelling 3
English 3: corporate communication 3
LABS
Personal branding lab i 3
Inspiratielab communicatie 6
Digital Marketing Lab 6
Keuzevakken i 9
KEUZETRAJECT BRAND BUILDING & CONTENT CREATION
COMMUNICATIE STRATEGIE
Expert Classes Content & Performance i 6
CUSTOMER JOURNEY
Digital Certificates 3
Performance Communicatie 3
CONTENT CREATIE
Expert Skills Digital 6
LABS
Digital Agency i 9
KEUZEVAKKEN
Professional English OF Français: la communication professionnelle 3
@WORK:
Stage Digital i 30

Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.

Onze troeven

Werk campagnes uit, in al hun virtuele glorie

Jij volgt de ontwikkelingen in digitale communicatie op de voet en schrikt niet van mobile marketing en online advertising. Je bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle social media kanalen of blogs.

Boost je performance op sociale media

Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Daarvoor ga je onder andere aan de slag met Google Analytics. Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laat scoren bij zoekmachines. Je goochelt met HTML-codes en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren.

Get to work!

Je wordt een specialist in digitale marketing en communicatie. Onlyhumans, Boss Data, Studio 100, Influo, ZEB, The Reference ... het zijn maar enkele van de vele stagebedrijven die staan te popelen om met jou kennis te maken.

In de praktijk

Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf.  Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work.  Leren was nog nooit zo boeiend!

De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een korte zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.

Zin om een Digital Media Manager te worden?

Persoonlijke begeleiding

Op de onthaaldag leer je de opleiding, je medestudenten en docenten kennen. Je krijgt eveneens een trajectbegeleider toegewezen; deze docent volgt jou gedurende je hele traject. Voor inhoudelijke vragen kan je overigens bij al je docenten aankloppen. De drempel student-docent is er laag.

Wil je graag wat hulp bij het verwerken van de leerstof? Neem dan deel aan PAL-groepen. Dit zijn kleine groepjes studenten die samen werken onder begeleiding van een student uit een hoger jaar.

Tijdens elke blokperiode richten we een ‘terugkommoment’ in zodat je indien gewenst aan alle docenten vragen kan stellen.

Binnen de opleiding besteden we natuurlijk ook aandacht aan studenten met een functiebeperking. Een aantal standaardfaciliteiten zijn reeds uitgewerkt, Andere kennen we op maat van de student toe.

Zit je nog met vragen?

Opleidingsmanager

Ann Van Damme

Voor al je vragen over de opleiding.

ann.vandamme@thomasmore.be +32 492 15 57 51
Trajectcoördinator

Peter Van Edom

Voor al je vragen over het traject Digital Media Manager.

peter.vanedom@thomasmore.be
Studietrajectbegeleider

Ynte De Maeyer

Voor al je vragen over een aangepast studietraject.

ynte.demaeyer@thomasmore.be
Inclusiecoördinator

Lut Goovaerts

Voor al je vragen over studie- en examenfaciliteiten.

lut.goovaerts@thomasmore.be +32 496 07 35 00

Studeren in Mechelen

Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!

Campus De Vest aan de Dijle
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Brand Building en Content Creation

Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.

Afstudeerrichting van de Professionele bachelor Communicatie

Event, Concept en Organisatie

Word jij gelukkig van organiseren en plannen?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

Woordvoerder

Rad van tong, scherp van pen? Hou het hoofd koel en neem het woord!

#communicatiemanagement