Lees er hier alles over
Duur
3 jaar (voltijds)
Studiepunten
180
Waar
Op de campus
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
Fase | 1 | 2 | 3 |
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Marketing i | 3 | ||
Marketingcommunicatie | 3 | ||
Public relations i | 3 | ||
Event & Experience i | 3 | ||
Media-actualiteit en trends | 3 | ||
Branding & strategie | 3 | ||
PR & overheidscommunicatie | 3 | ||
Duurzaamheidscommunicatie | 3 | ||
Digitale Marketing 1 | 3 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Desk Research | 3 | ||
Trendwatching i | 3 | ||
Economie | 3 | ||
Touchpoint strategie | 3 | ||
Field research | 3 | ||
Mediarecht & Ethiek | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Visual Design Essentials | 3 | ||
Audio & Video 1 i | 3 | ||
Creative thinking | 3 | ||
Visual Design Tools | 3 | ||
Audio & Video 2 | 3 | ||
Visual Design Creation | 3 | ||
Content Marketing | 3 | ||
COMMUNICATIE SKILLS | |||
Communicatievaardigheden | 3 | ||
Français 1: formation de base | 3 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
English 1: Professional Profiling | 3 | ||
Français 2: présentations et discussions | 3 | ||
Copywriting en presenteren | 3 | ||
Français 3: on en parle dans les médias | 3 | ||
English 2: Media proficiency | 3 | ||
Creatief schrijven en storytelling | 3 | ||
English 3: corporate communication | 3 | ||
LABS | |||
Personal branding lab i | 3 | ||
Inspiratielab communicatie | 6 | ||
Digital Marketing Lab | 6 | ||
Campagne OF After Five | 6 | ||
Keuzevakken Fase 2 i | 9 | ||
FASE 3: KEUZETRAJECT DIGITAL PERFORMANCE | |||
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Expert Classes Content & Performance i | 6 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Digital Certificates | 3 | ||
Performance Communicatie | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Expert Skills Digital | 6 | ||
LABS | |||
Digital Agency i | 9 | ||
KEUZEVAKKEN | |||
Professional English OF Français: la communication professionnelle | 3 | ||
@WORK: | |||
Stage Digital i | 30 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Marketing i | 3 | ||
Marketingcommunicatie | 3 | ||
Public relations i | 3 | ||
Event & Experience i | 3 | ||
Media-actualiteit en trends | 3 | ||
Branding & strategie | 3 | ||
PR & overheidscommunicatie | 3 | ||
Duurzaamheidscommunicatie | 3 | ||
Mediarecht & Ethiek | 3 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Desk Research | 3 | ||
Trendwatching i | 3 | ||
Economie | 3 | ||
Touchpoint strategie | 3 | ||
Field research | 3 | ||
Digitale Marketing 1 | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Visual Design Essentials | 3 | ||
Audio & Video 1 i | 3 | ||
Creative thinking | 3 | ||
Visual Design Tools | 3 | ||
Video & Audio 2 | 3 | ||
Visual Design Creation | 3 | ||
Content Marketing | 3 | ||
COMMUNICATIE SKILLS | |||
Communicatievaardigheden | 3 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
Français 1: formation de base | 3 | ||
English 1: Professional Profiling | 3 | ||
Français 2: présentations et discussions | 3 | ||
Copywriting en presenteren | 3 | ||
Français 3: on en parle dans les médias | 3 | ||
English 2: professional profiling | 3 | ||
Creatief schrijven en storytelling | 3 | ||
English 3: corporate communication | 3 | ||
LABS | |||
Personal branding lab i | 3 | ||
Inspiratielab communicatie | 6 | ||
Digital Marketing Lab | 6 | ||
Keuzevakken i | 9 | ||
KEUZETRAJECT BRAND BUILDING & CONTENT CREATION | |||
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Expert Classes Content & Performance i | 6 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Digital Certificates | 3 | ||
Performance Communicatie | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Expert Skills Digital | 6 | ||
LABS | |||
Digital Agency i | 9 | ||
KEUZEVAKKEN | |||
Professional English OF Français: la communication professionnelle | 3 | ||
@WORK: | |||
Stage Digital i | 30 |
Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.
Jij volgt de ontwikkelingen in digitale communicatie op de voet en schrikt niet van mobile marketing en online advertising. Je bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle social media kanalen of blogs.
Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Daarvoor ga je onder andere aan de slag met Google Analytics. Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laat scoren bij zoekmachines. Je goochelt met HTML-codes en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren.
Je wordt een specialist in digitale marketing en communicatie. Onlyhumans, Boss Data, Studio 100, Influo, ZEB, The Reference ... het zijn maar enkele van de vele stagebedrijven die staan te popelen om met jou kennis te maken.
Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!
De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een korte zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.
Op de onthaaldag leer je de opleiding, je medestudenten en docenten kennen. Je krijgt eveneens een trajectbegeleider toegewezen; deze docent volgt jou gedurende je hele traject. Voor inhoudelijke vragen kan je overigens bij al je docenten aankloppen. De drempel student-docent is er laag.
Wil je graag wat hulp bij het verwerken van de leerstof? Neem dan deel aan PAL-groepen. Dit zijn kleine groepjes studenten die samen werken onder begeleiding van een student uit een hoger jaar.
Tijdens elke blokperiode richten we een ‘terugkommoment’ in zodat je indien gewenst aan alle docenten vragen kan stellen.
Binnen de opleiding besteden we natuurlijk ook aandacht aan studenten met een functiebeperking. Een aantal standaardfaciliteiten zijn reeds uitgewerkt, Andere kennen we op maat van de student toe.
Voor al je vragen over het traject Digital Media Manager.
Voor al je vragen over een aangepast studietraject.
Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!
Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.
Rad van tong, scherp van pen? Hou het hoofd koel en neem het woord!