
Branding en Advertising
Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de professionele bachelor Communicatie
Allround freshness in strategie, creatie en media
- Jij houdt van merken en het verhaal dat erachter schuilgaat.
- We helpen je om je creativiteit optimaal te laten renderen.
- Je leert hoe je een communicatieonderzoek uitvoert.
- Je gaat op zoek naar inzichten die je helpen om een overtuigende reclamecampagne voor je doelgroep te bedenken.
- Je focust op groepsdynamiek. Zo zorg je ervoor dat creatieve processen vlot en volgens planning verlopen.
- Tijdsdruk scherpt je focus aan. Je wint snel het vertrouwen van mensen.
- Na je opleiding kan je aan de slag in reclame-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ...
- Maar ook verder studeren kan perfect. Na je opleiding ben je helemaal voorbereid op een schakeljaar naar een master.
- Al een diploma op zak? Bekijk dan de mogelijkheden voor een verkort traject.



Troeven

Je houdt van merken en hun verhaal
Je leert de identiteit van een merk vertalen naar een feilloze communicatiestrategie. Klassieke en digitale media weet je creatief én strategisch te gebruiken. Bovendien ontwikkel je een overtuigende manier om je verhaal aan de klant te presenteren en te motiveren.
Programma
- Opbouw
- Vakken
- In de praktijk
- Persoonlijke begeleiding
- Go international
- Alternatieve trajecten
Opbouw
- Fase 1 | Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
- Fase 2 | Tijdens fase twee bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant. Tijdens het ambitieuze project Campagne sta je met beide voeten in de praktijk. In opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit. Of je kiest voor ons intern communicatiebureau, After Five. Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar jouw talenten liggen.
- Fase 3 | Je derde opleidingsjaar vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. In het keuzetraject Branding & Advertising neem je deel aan Expert Classes van toppers uit de Belgische reclamewereld. We reiken jou in jouw derde fase kennis én handvaten aan om van jou een specialist in merkencommunicatie te maken.
- Fase 1 | Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
Vakken
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
- De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
- Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 2 3 STRATEGIE Marketing i 3 Marketingcommunicatie 3 Public relations i 3 Event & Experience i 3 Desk Research 3 Digitale Marketing 1 3 Touchpoint strategie 3 Branding & strategie 3 PR & overheidscommunicatie 3 Digitale Marketing 2 3 Content Marketing 3 BUSINESS & SOCIETY Economie 3 Trendwatching & coolhunting i 3 Productivity Skills 3 Media-actualiteit en trends 3 Duurzaamheidscommunicatie 3 Field research 3 Psychologie 3 Mediarecht & Ethiek 3 CREATIE Visual Design Essentials 3 Audio & Video 1 i 3 Creative thinking 3 Video & Audio 2 3 Visual Design Tools 3 Visual Design Creation 3 Fase 1 2 3 COMMUNICATION SKILLS Commerciële communicatie 3 Français 1: formation de base 3 English 1: Essential Communication 3 Français 2: présentations et discussions 3 Copywriting en presenteren 3 Français 3: on en parle dans les médias 3 English 2: professional profiling 3 Creatief schrijven en storytelling 3 English 3: corporate communication 3 @WORK Personal branding lab i 3 Inspiratielab communicatie 6 Campagne OF After Five 6 Keuzevakken i 9 AFSTUDEERTRAJECT BRANDING & ADVERTISING EXPERT CLASSES Expert Classes Strategie i 3 Expert Classes Concept & Creatie i 3 EXPERT SKILLS Expert Skills Branding & Advertising 6 Productie Branding & Advertising 3 Digital Certificates 3 @WORK: Pitch Branding & Advertising i 9 Stage Branding & Advertising i 30 KEUZEVAKKEN Engels OF Frans 3 Fase 1 2 3 STRATEGIE Marketing i 3 Marketingcommunicatie 3 Public relations i 3 Event & Experience i 3 Desk Research 3 Digitale Marketing 1 3 Touchpoint strategie 3 Branding & strategie 3 PR & overheidscommunicatie 3 Digitale Marketing 2 3 Content Marketing 3 BUSINESS & SOCIETY Economie 3 Trendwatching & coolhunting i 3 Productivity Skills 3 Media-actualiteit en trends 3 Duurzaamheidscommunicatie 3 Field research 3 Psychologie 3 Mediarecht & Ethiek 3 CREATIE Visual Design Essentials 3 Audio & Video 1 i 3 Creative thinking 3 Video & Audio 2 3 Visual Design Tools 3 Visual Design Creation 3 COMMUNICATION SKILLS Commerciële communicatie 3 Français 1: formation de base 3 English 1: Essential Communication 3 Français 2: présentations et discussions 3 Copywriting en presenteren 3 Français 3: on en parle dans les médias 3 English 2: professional profiling 3 Creatief schrijven en storytelling 3 English 3: corporate communication 3 @WORK Personal branding lab i 3 Inspiratielab communicatie 6 Campagne OF After Five 6 Keuzevakken i 9 AFSTUDEERTRAJECT BRANDING & ADVERTISING EXPERT CLASSES Expert Classes Strategie i 3 Expert Classes Concept & Creatie i 3 EXPERT SKILLS Expert Skills Branding & Advertising 6 Productie Branding & Advertising 3 Digital Certificates 3 @WORK: Pitch Branding & Advertising i 9 Stage Branding & Advertising i 30 KEUZEVAKKEN Engels OF Frans 3 Lesrooster
Bekijk een voorbeeldrooster voor fase 1.
In de praktijk
Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!
De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.
Persoonlijke begeleiding
Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom direct en laagdrempelig.
Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Sportstatuut of leermoeilijkheden? Lieven Van Hoe, onze trajectbegeleider en zorgcoördinator, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.
Heb je al een opleiding achter de rug en wil je weten voor welke vrijstellingen je in aanmerking komt? Of wil je gewoon meer info? Lieven is your man! Aarzel niet om hem te contacteren via mail of telefonisch +32 15 36 91 50.
Go international
The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad.
Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage.
Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije.
Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!
Alternatieve trajecten
Ben je al in het bezit van een bachelor of masterdiploma? Je kan deze opleiding ook volgen in verkort traject. Neem contact op met de studietrajectbegeleider om je individuele programma te bespreken: lieven.vanhoe@thomasmore.be of via 015 36 91 82.
Na je studie
- De job van je leven
- Verder studeren
De job van je leven
- Junior Account
- Communicatiemanager
- Projectmanager
- Communicatieverantwoordelijke
- Commercieel adviseur
- Social Content Creator
- Mediaplanner
- Mediabuyer
- Communicatieambtenaar
- Marketing Communication Officer
- Strategic Planner
Verder studeren
Tweede Bachelor Communicatiemanagement (verkort traject)
- Digital Media Manager
- Event, Concept en Organisatie
- Public Relations
- Woordvoerder
- International Communication & Media (ENG) (mogelijkheid om te starten in februari 2021 of september 2021)
Tweede bachelor (via verkort traject)
Postgraduaat
Master (via schakeljaar)
- Communicatiewetenschappen