
Marketing in verkort traject voor graduaat Marketing- en Communicatiesupport
Verkort traject van de professionele bachelor Bedrijfsmanagement
Unique Selling Professional
- Jij bent vlot, creatief en ondernemend. En je wil weten hoe je met een merk of product de markt verovert.
- Je groeit uit tot een marketing professional die strategisch en klantgericht kan denken, alle marketingdomeinen beheerst en mee is met de nieuwste trends.
- Eerst werk je aan je basiskennis bedrijfseconomie en marketing. Daarna duik je de diepte in met vakken als branding & storytelling, business marketing en internationaal ondernemen. Je leert hoe je nieuwe ideeën lanceert, klantbehoeften analyseert en merken en producten slim in de markt zet.
- Verwacht je van bij de start aan praktijk: bedrijfs- en beursbezoeken, workshops, netwerkevents, projecten voor bedrijven ... noem maar op. Afsluiten doe je met een stage van 7 weken in het binnen- of buitenland.
- Jouw docenten zijn ook je coaches, die massa's bedrijfservaring met je delen.
- Afgestudeerd? Dan is je toekomst verzekerd, want de bedrijfswereld is voortdurend op zoek naar gedreven marketeers. Je kan bijvoorbeeld starten als salesvertegenwoordiger, online marketeer, account executive of marketing analyst ... om later door te groeien naar een uitdagende managementfunctie.
- Zin om verder te studeren? Deze afstudeerrichting is de perfecte voorbereiding op de master Handelswetenschappen of Communicatiewetenschappen. Of ga voor een tweede bachelor (via een verkort traject).


Troeven

Bachelordiploma!
In ongeveer 2 jaar (100 studiepunten) kan je doorschakelen van je graduaatsdiploma naar een bachelordiploma. Je vult je kennis verder aan met verdieping in gespecialiseerde topics, algemene bedrijfsmanagementvakken, extra talen en natuurlijk een bachelorproef!
Programma
- Opbouw
- Doelpubliek
- Vakken
- In de praktijk
- Persoonlijke begeleiding
Opbouw
Fase 1 & 2 | in beide jaren neem je nog die vakken op waar je je verder in zal verdiepen in eerder geziene inhoud op bachelorniveau. Je volgt ook enkele algemene vakken uit het Bedrijfsmanagementprogramma, zoals Economisch beleid, Frans en Engels, Strategisch management enz.
Doelpubliek
Heb je al een graduaatsdiploma in Marketing- en Communicatiesupport? Dan kan je via het verkort traject een diploma Bedrijfsmanagement Marketing behalen.
Vakken
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
- De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
- Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 2 MARKETING MANAGEMENT Brand management & storytelling i 3 Digital Masters Academy by Google i 3 Digital marketing 4 Grafisch design 4 Copywriting & creativity 3 Customer experience management 3 Business marketing 4 Internationaal ondernemen 3 Marketing business game i 1 MARKETING ANALYSIS Marktonderzoek i 4 ICT in marktonderzoek i 4 Consumentenpsychologie 3 COMMERCIAL SKILLS Salesmanagement i 4 BUSINESS & MANAGEMENT Fase 1 2 Zelfstandig ondernemen 3 Strategisch Management 3 Supply chain management i 3 Inleiding boekhouden 3 Economisch beleid 5 Financieel beleid 3 Recht en ondernemen 3 Religie, zingeving en levensbeschouwing i 3 @WORK Project marketing i 5 Expert lab i 4 Bachelorproef i 4 Verkorte stage (7 weken) i 11 COMMUNICATIE Business English i 8 2 Le français des affaires i 8 2 Fase 1 2 MARKETING MANAGEMENT Brand management & storytelling i 3 Digital Masters Academy by Google i 3 Digital marketing 4 Grafisch design 4 Copywriting & creativity 3 Customer experience management 3 Business marketing 4 Internationaal ondernemen 3 Marketing business game i 1 MARKETING ANALYSIS Marktonderzoek i 4 ICT in marktonderzoek i 4 Consumentenpsychologie 3 COMMERCIAL SKILLS Salesmanagement i 4 BUSINESS & MANAGEMENT Zelfstandig ondernemen 3 Strategisch Management 3 Supply chain management i 3 Inleiding boekhouden 3 Economisch beleid 5 Financieel beleid 3 Recht en ondernemen 3 Religie, zingeving en levensbeschouwing i 3 @WORK Project marketing i 5 Expert lab i 4 Bachelorproef i 4 Verkorte stage (7 weken) i 11 COMMUNICATIE Business English i 8 2 Le français des affaires i 8 2 In de praktijk
Als gediplomeerd graduaatsstudent ben je vrijgesteld van de lange stage van 13 weken die de andere bachelorstudenten afleggen op het einde van hun opleiding. Jij volgt een stage van 7 weken.
Persoonlijke begeleiding
Wij geloven in de kracht van persoonlijke begeleiding. We werken met kleinere klasgroepen, zodat we een persoonlijk contact tussen student en docent kunnen garanderen. Bij ons ben je geen nummer, maar sta jij centraal! Oud-student Niels Verstappen verwoordt het zo: “Wat mij gedurende mijn drie jaar studie het meest is bijgebleven en geholpen heeft, is de goede relatie die ik als student met de docenten heb kunnen opbouwen.”
Ook onze stage-, traject- en zorgcoördinatoren staan altijd voor je klaar en zoeken indien nodig samen met jou naar oplossingen, zoals gespreide trajecten of faciliteiten voor studenten met een beperking die het studeren kan bemoeilijken.
Heb je ambitie om een eigen zaak te starten? Onze ‘Start Up School’ helpt je tijdens je studie al je droom waar te maken.
Na je studie
- De job van je leven
- Verder studeren
De job van je leven
- online marketeer
- account manager
- product manager
- social media marketeer
- brand manager
- sales representative
- marketing manager
- marketing analyst
- marketing consultant
Verder studeren
Tweede bachelor Bedrijfsmanagement (via verkort traject)
- Accountancy-Fiscaliteit
- Business en Ondernemen
- Financie- en Verzekeringswezen
- Immobiliën en Verzekeringen
- Rechtspraktijk
- Sport- en Cultuurmanagement
- Supply Chain Management (voorheen: Logistiek Management)
- Winkel- en Retailmanagement
Tweede bachelor (via verkort traject)
- Organisatie en Management (voorheen: Office Management)
- Communicatiemanagement
Master (via schakelprogramma)
- Handelswetenschappen
- Marketing Management
- Bedrijfscommunicatie
- Communicatiewetenschappen
- Toegepaste Economische Wetenschappen (major: Marketing)