
Vormingen
Dinsdag 07 maart
Dinsdag 25 april
Donderdag 27 april
Dinsdag 09 mei
Donderdag 11 mei


Programma
- Postgraduaten
- Cursussen
- Symposia
- Studiedagen
Postgraduaten
Cursussen
- 29.09.2022 - 14.03.2023 | Manuele technieken in stemtherapie
- 05.10.2022 - 22.03.2023 | Liplezen: bekijk het van twee kanten
- 10.10.2022 - 02.12.2022 | De cyclische aanpak van Hodson en Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen
- 14.11.2022 - 24.03.2023 | Nasaleren volgens Pahn in een hedendaags perspectief
- 15.12.2022 & 16.12.2022 | Behandeling van stotterende kinderen tussen 6 en 12 jaar via de aanpak KIDS
- 07.03.2023 - 12.05.2023 | De cyclische aanpak van Hodson en Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen
- 09.05.2023 & 23.05.2023 | Hartcohorentie in de logopedische praktijk (voormiddag - namiddag)
Symposia
- 10 en 11.02.2023 | European symposium Fluency Disorders
- 04.03.2023 | Mini-syposium Soundscapes in beeld
Studiedagen
- 18.10.2022 | Langdurig hoesten en kuchen: wat kunnen logopedisten voor deze patiënten betekenen?
- 20.10.2022 | Logopedische behandeling bij personen met hoofd-halskanker
- 25.10.2022 | Ik zie het anders! Omgaan met richtingsmoeilijkheden en spiegelen bij kinderen - online
- 08.11.2022 | Ondersteunend tekenen bij TOS - online
- 06.12.2022 | Bouwstenen voor een effectief taaltraject op school - online
- 02.02.2023 | Instrumentele revalidatie bij mensen met dysfagie
- 21.03.2023 | Hoe hou je rekening met cognitie bij mensen met een hersenletsel?
- 25.04.2023 | Ik kan het niet zo fijn! Over fijnmotoriek, coördinatie en faalangst - online
- 27.04.2023 | Slimmer meten is beter weten? De mogelijkheden van mixed reality bij mensen met een hersenletsel
- 11.05.2023 | Diagnostiek bij polyglotte afasie
Praktisch
- Inschrijven
- Kmo-portefeuille
- Vormingen op maat
Inschrijven
Cursussen, symposia en studiedagen
- Inschrijven voor cursussen, symposia en studiedagen gebeurt online. Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. In een afzonderlijke mail ontvang je ook een factuur.
- Wanneer je als organisatie meerdere personen wil inschrijven, is het noodzakelijk om elke deelnemer afzonderlijk te registreren en per persoon te betalen.
- Studenten krijgen 50 % korting op symposia en studiedagen, niet op cursussen. Voor het European Symposium Fluency Disorders geldt een andere studentenkorting. Hou hiervoor de website www.ecsf.eu in de gaten.
- Om te kunnen deelnemen dient het inschrijvingsgeld betaald te worden voor de aanvang van de activiteit.
- Terugbetaling van cursussen, symposia en studiedagen is enkel mogelijk wanneer de annulatie minstens 14 kalenderdagen voor de start gebeurt.
Postgraduaten
- Inschrijven voor de postgraduaten Stem, Meertaligheid of Leerstoornissen gebeurt – na selectie op basis van motivatiebrief en cv – volgens de procedure beschreven op www.thomasmore.be/inschrijven.
- Inschrijven voor het postgraduaat Vloeiendheid gebeurt – na selectie op basis van motivatiebrief en cv – volgens de procedure beschreven op www.ecsf.eu/application-procedure.
- Terugbetaling van postgraduaten is niet mogelijk. Het inschrijvingsgeld bestaat uit een vast deel dat niet vergoed wordt bij annulatie.
Kmo-portefeuille
- Werk je als zelfstandige? Dan kan je voor vormingsactiviteiten vanaf 100 euro een beroep doen op de kmoportefeuille van de Vlaamse overheid.
- Dankzij deze subsidie recupereer je een percentage van het inschrijvingsgeld (erkenningsnummer DV.O103535). Alle informatie vind je op www.kmo-portefeuille.be.
- Opgelet: indien je van deze dienst gebruik wil maken, hoef je niet eerst aan ons te betalen. De aanvraag en betaling gaat rechtstreeks via de kmo-portefeuille.
Vormingen op maat
De docenten en onderzoekers van onze opleiding geven vormingen op maat die inhoudelijk aansluiten bij hun expertise en onderzoeksactiviteiten.
Gehoor en evenwicht
Wat is de impact van klasakoestiek op het stemgebruik van de leerkracht? En hoe beïnvloedt klasakoestiek het welbevinden en functioneren van leerlingen uit het lager en secundair onderwijs? Op deze vragen kunnen de experten van Gehoor en evenwicht een antwoord bieden.
Taal en leren
Wil je een vorming over preventie van leesproblemen of over de rol van executieve functies bij het leren lezen? Ben je benieuwd hoe je een taalstoornis op een onderbouwde manier kan diagnosticeren bij meertalige kinderen? Of wil je meer inzicht in effectieve begeleiding van meertalige kinderen op school of in de logopedische praktijk? De experten van Taal en leren delen graag hun kennis met jou.
Vloeiendheid
Op basis van welke criteria kan je stotteren diagnosticeren bij meertalige kinderen? Welke invloed hebben temperament en executieve functies op stotteren? Hoe kan je vroeginterventie volgens het Lidcombe programma vormgeven? De experten van Vloeiendheid bekijken graag hoe ze jou hierover kunnen informeren.
Stem en spraak
Wil je jouw team trainen in het perceptueel beoordelen van stemmen volgens de GRBAS-schaal? Heb je vragen over stempreventie of wil je een workshop voor professionele stemgebruikers over uitspraak, prosodie of presentatievaardigheden? Neem dan zeker contact op met de experten van Stem en spraak.
Brein en communicatie
Wil je meer weten over taal-, spraak- en slikproblemen na een hersenletsel? Wil je de communicatie tussen zorgprofessionals en mensen met afasie versterken en dit beter inbedden in de zorginstelling? Heb je vragen over neurostimulatie (tDCS) of online afasietherapie? De experten van Brein en communicatie helpen je graag verder.
Meer weten?
Raadpleeg www.expertise-logopedie-audiologie.be.
Heb je interesse in een vorming op maat?
Neem contact op met Dorien Vandenborre via e-mail naar dorien.vandenborre@thomasmore.be.