Inhoud
Veel leerlingen houden van games, maar wat maakt die dingen nu zo populair bij onze jongeren? Zit er een systeem in die (online) games dat we kunnen vertalen naar de offline lespraktijk? Kunnen we het leerplezier van onze leerlingen via gamification verhogen? Wordt het dan niet allemaal te plezant? En de digisprong, is dat een eindbaas in een game?
Na deze nascholing kan je...
- uitleggen wat gamification is en welke plaats gamification heeft in een klaslokaal.
- aan de hand van een heleboel praktische voorbeelden jouw lessen kunnen vormgeven zodat ze passen binnen het idee van gamification.
- aan de hand van heel veel inspiratie zelf hulpmiddelen gaan inzetten om gamification toe te passen in jouw lessen.
Info
- Lesgever | Jeroen Heremans, leerkracht BimSem secundair onderwijs (NL, ENG, CLIL GES) en freelance onderwijsdurver bij geekmyclass.be
- Cursuscode | 240419_01
- Datum | vrijdag 19 april 2024
- Duur | 09.30 tot 12.00 uur
- Onderwijsniveau | lager onderwijs, secundair onderwijs, volwassenenonderwijs
- Doelgroep | klasleerkrachten, zorgleerkrachten, directies, beleidsondersteuners, NT2/OKAN-leerkrachten
- Cursusgeld | € 65
- Locatie | campus Kruidtuin Mechelen
Opmerkingen
Meer info via vc.onderwijs.mechelen@thomasmore.be