Ga naar de hoofdinhoud

Het einddoel van de opleiding is professionele startbekwaamheid. We vertaalden deze doelstelling naar speerpunten m.b.t. stage die als groeilijn worden uitgezet in ons praktijkconcept. In de speerpunten voor elke fase staat immers precies geformuleerd wat we verwachten van de student binnen de rollen uit het beroepsprofiel van de leraar (kernbegrippen). Deze verwachtingen worden telkens veeleisender naarmate de student vordert in zijn traject. We beschouwen deze speerpunten dan ook als breekpunten in de evaluatie. Deze speerpunten worden dan uitgebreid uitgezet in concrete criteria (terug te vinden in de feedback- en evaluatieformulieren) die zowel door de student, mentoren als docent als basis worden meegenomen in de begeleiding, in de communicatie met de student en in de evaluatie.  

In het stage-infoboek vindt u meer toelichting bij het stageconcept, de algemene afspraken in verband met praktijk in de opleiding en de specifieke opbouw van praktijk per fase. De rollen van alle betrokken partners bij een stage en afspraken in verband met onregelmatigheden kan u er ook raadplegen.  

De stagekalender geeft een overzicht van de stageweken en de bijhorende observatie- en participatiemomenten voor elke fase. 

Alles downloaden
Praktijkconcept.Educatieve Bachelor secundair onderwijs
.pdf
Downloaden
Stage-infoboek Praktijk deel 1 23-24
.pdf
Downloaden
Stage-infoboek praktijk deel 2-3 23-24
.pdf
Downloaden
Stagekalender Educatieve bachelor voor SO (TM Vorselaar) 23-24.pdf
.pdf
Downloaden

Fases

Voor de specifieke richtlijnen per traject, verwijzen we graag naar onderstaande informatie. U klikt op het traject dat voor uw student van toepassing is. Daar vindt u alle belangrijke informatie met betrekking tot dat stagetraject en kan u de bijbehorende feedback- en evaluatiedocumenten terugvinden.