Motiverend onderwijs met game-based learning

interactieve online sessie

Wat is game-based learning precies en wat is het verschil met gamification? Hoe kan je games zinvol inzetten in jouw les? Hoe spreek je de intrinsieke motivatie van je leerlingen aan?  

Leerlingen spelen vaak liever een spel dan een les te volgen. Hoe kan je elementen van games integreren in jouw les zodat leerlingen diezelfde goesting voelen om met leerstof aan de slag te gaan? Ontwikkelaars van games weten duidelijk hoe ze kinderen en jongeren kunnen triggeren en aanzetten om iets vol te houden. Wat zijn hierin de valkuilen? Wat werkt niet? Wat werkt wel en waarom?  

Na deze sessie ken je: 

  • het verschil tussen gamification en game-based learning en hoe en wanneer je dit inzet; 
  • de voordelen en valkuilen van gamification en game-based learning; 
  • leuke websites die je kan gebruiken voor verschillende vakgebieden. 

Na deze sessie kan je: 

  • de voordelen van game-based learning inzetten in je les zowel digitaal als analoog; 
  • game-based learning inzetten op verschillende manieren met een specifiek doel. 

Omwille van de geldende Corona-maatregelen wordt dit een interactieve online sessie.

Info

  • Lesgever | Bram Cuyt – Leerkracht, ICT-coördinator en nascholer
  • Cursuscode | 2021/MICT03
  • Datum | vrijdag 29 januari 2021
  • Duur | 9.00 tot 12.00 uur
  • Doelgroep | 3de graad lager onderwijs en 1ste graad secundair onderwijs
  • Cursusgeld | € 55
  • Locatie | online
Ilse Van Heddegem
Coördinator
T 015 36 92 79
Leen Hoste
Administratief medewerker
T 015 36 92 71