Feedback in de klas: verborgen leerkansen

Campus Kruidtuin secundair 

​Hoe zorg je dat de leerling meer leert en jij minder verbeterwerk hebt? 
Waarom is werken met voorbeelden zo belangrijk bij feedback? 
In welke werkvormen schuilen verborgen leerkansen? 

Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback te weinig effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd? 

Deze vorming gaat niet zozeer over “hoe formuleer ik goede feedback?” maar wel over een visie op feedback(cultuur), over didactische keuzes en over wat impact heeft op het leren van de leerlingen. Ze brengt je dus naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak. 

Ontdek hoe leerlingen actief laten werken met voorbeelden het fundament vormt van feedback, hoe je van feedback een startpunt maakt, hoe je leerlingen leert elkaar feedback te geven en waarom meer feedback niet altijd beter is. Het boek 'Feedback in de klas: verborgen leerkansen', dat je als deelnemer ook ontvangt, vormt de leidraad bij deze vorming. ​ 

Na deze nascholing...

  • ​kan je benoemen welke didactische keuzes het effect van feedback vergroten; 
  • kan je kritisch je huidige feedbackpraktijk onderzoeken;
  • formuleer je enkele verbeterpunten voor je eigen feedbackpraktijk. Je beschrijft welke werkvormen een meerwaarde zouden betekenen in jouw context. Het effect op het leren van de leerlingen staat centraal. 

Info

  • Lesgever | Stijn Vanhoof, stafmedewerker onderwijsondersteuning (KdG Hogeschool)
  • Cursuscode | 230424_01
  • Datum | maandag 24 april 2023
  • Duur | 09.30 tot 16.00 uur
  • Onderwijsniveau | secundair onderwijs en volwassenenonderwijs
  • Doelgroep | klasleerkrachten
  • Cursusgeld | € 135 (inclusief broodjeslunch en boek ter waarde van  €25,99) 
  • Locatie | campus Kruidtuin Mechelen 

Schrijf je hier inSchrijf je in op de nieuwsbrief