Computationeel denken integreren in je STEM-lessen, hoe doe je dat?

interactieve online sessie

Computationeel denken (computational thinking) is een 21e eeuwse vaardigheid en kan omschreven worden als creatief probleemoplossend denken door middel van ICT of door inzicht in ICT. Het omvat een heel aantal vaardigheden die in onze digitale wereld erg van pas komen én wordt meer en meer gezien als een basisvaardigheid naast lezen, schrijven en rekenen. Het werd dan ook opgenomen in de eindtermen van het basisonderwijs en de vernieuwde eerste graad van het secundair onderwijs.

In deze WiWeTeR-workshop (www.wiweter.be) krijg je inzicht in wat computationeel denken juist is én hoe we dit onder meer kunnen kaderen binnen STEM-onderwijs. Daarna gaan we aan de slag met een aantal (gratis) tools en voorbeelden die onmiddellijk bruikbaar zijn in de klaspraktijk. Na deze sessie heb je heel wat inspiratie voor je lessen!

Omwille van de coronamaatregelen wordt dit een interactieve online sessie.

Info

  • Lesgever | Koen Mees, docent STEM lerarenopleiding Thomas More Mechelen
  • Cursuscode | 2021/TECHN05
  • Datum | woensdag 3 maart 2021
  • Duur | 09.00 tot 12.00 uur
  • Doelgroep | 1e graad secundair onderwijs
  • Cursusgeld | € 50
  • Locatie | online
Ilse Van Heddegem
Coördinator
T 015 36 92 79
Leen Hoste
Administratief medewerker
T 015 36 92 71