Breed evalueren van lezen

online Teamgericht mogelijk lager 

In deze sessie onderzoeken we verschillende manieren om het proces van leren lezen te evalueren. Dit is immers niet in een cijfer te vatten en de avi-indeling alleen volstaat niet. We gaan met diverse leeswerkvormen aan de slag en onderzoeken manieren om leerlingen actief te betrekken bij de evaluatie. Lezen kan een context zijn waarin ondernemende vaardigheden en attitudes van kinderen gestimuleerd en geëvalueerd worden. Het gaat dus niet over het evalueren van louter technisch lezen.

Na deze nascholing kan je ...

  • ​lezen als een context zien waarin ondernemende vaardigheden en attitudes van kinderen gestimuleerd en geëvalueerd worden. 
  • diverse leeswerkvormen gebruiken. 
  • je leerlingen actief betrekken bij de evaluatie. 

Info

  • Lesgever | Fabienne Geuens, hoofdcoördinator basisonderwijs (VLAJO)
  • Cursuscode | 221214_01
  • Datum | woensdag 14 december 2022
  • Duur | 09.00 tot 12.00 uur
  • Onderwijsniveau | lager onderwijs
  • Doelgroep | klasleerkrachten, zorgleerkrachten, zorgcoördinatoren, directies
  • Cursusgeld | € 50
  • Locatie | online

Schrijf je hier inSchrijf je in op de nieuwsbrief