Activerende werkvormen in het secundair onderwijs

Via enkele eenvoudige werkvormen nemen we je mee in het belang van activerend onderwijs.  Hoe kan je als leerkracht, op een eenvoudige manier en met beperkte middelen, het probleemoplossend vermogen van je leerlingen stimuleren? Hoe zorg je ervoor dat leerlingen zich niet verstoppen tijdens jouw les? Welke (kleine) ingrepen zorgen ervoor dat leerlingen meer betrokken zijn? 

Aan de hand van het STEP-model (Prof. Laevers - Cego) gaan we samen op zoek naar antwoorden op deze vragen. Je leert eenvoudige en haalbare werkvormen bewust inzetten om een klasorganisatie in te richten waar leerlingen niet alleen samen leren, maar ook samen leven. Daarnaast verken je ook heel wat tips en tools om meer rendement te halen uit groepswerk. We geven je een overzicht (met bijhorende uitleg) mee zodat je zelf veilig aan de slag kan.

Info

  • Lesgever | Sarah Vrijdags, vormingsmedewerker bij Vlajo
  • Cursuscode | 2021/PEDID16
  • Datum | donderdag 3 december 2020
  • Duur | 09.00 tot 12.00 uur
  • Doelgroep | secundair onderwijs
  • Cursusgeld | € 50
  • Locatie | campus Kruidtuin Mechelen
Ilse Van Heddegem
Coördinator
T 015 36 92 79
Leen Hoste
Administratief medewerker
T 015 36 92 71