Skip to main content

​​Van gewone naar uitdagende lessen: leren denkvragen integreren met de taxonomie van Bloom​

Date

-

Price

€ 65.00

Location

Op locatie

Mechelen (campus Kruidtuin)

Inschrijven
Organized by Vormingscentrum Onderwijs
Themes

Aanbod kleuteronderwijs

Aanbod lager onderwijs

Aanbod secundair onderwijs

Aanbod volwassenenonderwijs

Pedagogisch en didactisch handelen

Inhoud

​​Wil je graag je lessen naar een hoger niveau tillen, zodat ze niet alleen boeiend zijn voor al je leerlingen, maar ook uitdagend genoeg voor de sterkere leerlingen in de klas?

We nodigen je uit om deel te nemen aan onze workshop waarin we je laten zien hoe je dit kunt bereiken door de beproefde methoden van de taxonomie van Bloom te gebruiken.

​​Door de taxonomie van Bloom als leidraad te nemen bij het voorbereiden van je lessen, kun je de kwaliteit van je onderwijs verbeteren en tegelijkertijd tegemoetkomen aan de behoeften van je sterkere leerlingen. We laten je zien hoe het opnemen van denkvragen en taken die een beroep doen op hogere-orde denkvaardigheden, zoals Analyseren, Evalueren en Creëren, een wereld van verschil kan maken.

​​Transformeer je klaslokaal tot een stimulerende leeromgeving voor al je leerlingen!​

Na deze vorming kan je …

  • het onderscheid maken tussen lagere orde denkvragen en hogere orde denkvragen en de nuancering tussen de niveaus onderling begrijpen​;
  • voor elk niveau van de taxonomie van Bloom denkvragen bedenken die uitdagend zijn voor alle leerlingen en dit voor gelijk welk onderwerp en gelijk welk leeftijdsniveau​;
  • het formuleren van hogere orde denkvragen toepassen zowel op gewone lesvoorbereidingen, (huis)taken en opdrachten, als evaluaties​ .

Doelgroep

klasleerkrachten

Spreker

Sabine Sypré
​dr. In de psychologie, ECHA-Specialist in Gifted Education - Hoogbloeier cvba