Tegen 2030 willen we Thomas More uitbouwen tot een duurzaam A-merk. Dat doen we onder meer met onze straffe visie op Onderwijs & Leren. Die kreeg vorm dankzij een intensief co-creatietraject met studenten, medewerkers en werkveldpartners en steunt op vier pijlers.
Onze studenten groeien uit tot een actieve partner in een bruisende community waar leren van en met elkaar centraal staat. Waar iedereen in diens eigenheid gewaardeerd wordt. Waar studenten en medewerkers elkaar uitdagen om het beste uit zichzelf te halen en te groeien als persoon.
Onze docenten zijn gepassioneerde en betrokken experten, die hun studenten empoweren om hun leren in eigen handen te nemen. Ze creëren responsieve en effectieve leeromgevingen die de studenten uitdagen om hun talenten te ontwikkelen.
We leiden de topprofessionals en de burgers van morgen op. We prikkelen de studenten om zichzelf én de wereld te ontdekken. Levenslang leren, maatschappelijk engagement, ondernemerszin en professionaliteit dragen we hoog in het vaandel.
Evidentie is het leidend principe in ons onderwijs naar inhoud en onderwijskundige aanpak. We streven naar ‘reflective practitioners’ die in hun onderwijs en in hun leren een onderzoekende houding blijvend optimaliseren. Evidentie in de brede zin van het woord daagt de docent uit om doordachte keuzes te maken en helpt de student om kritisch in de wereld staan.
Wat we nastreven op het vlak van ons onderwijs en het leren van onze studenten geldt ook voor ons onderwijsbeleid zelf.
We komen tegemoet aan de grote diversiteit van onze TM-community en alle noden.
Daarnaast betrekken we onze partners uit het werkveld, zowel in de ontwikkeling, als in de uitvoering. Actief en co-creatief.
We leggen de lat hoog voor alle betrokkenen. We geven veel individuele verantwoordelijkheid, maar ook ondersteuning en begeleiding die nodig zijn om te kunnen springen.
We richten ons expliciet op de docenten. Het zijn vakexperten én leraren met een pedagogisch-didactische visie.
Ons beleid is uitgesproken praktijkgericht met een professionele finaliteit. Zowel vakexpertise, als vaardigheden voor het leven zijn essentieel.
Tot slot is onze visie gebaseerd op toegepast onderwijsonderzoek dat bijstuurt en verbetert aan de hand van data.