Ben je al volop bezig met competentiegericht evalueren of wil je dit graag nog meer gaan doen, maar voel je dat dit soms wringt met het curriculum of de manier waarop je lessen zijn ingericht? Moet je starten met duaal leren of flexibele leertrajecten en weet je niet hoe eraan te beginnen? Probeer je al jaren leerlingen klaar te stomen voor een beroep en voel je dat je je expertise hieromtrent nog moet en kan verfijnen?
Dan kan het 4C/ID-model (viercomponenten instructiemodel) misschien wel het antwoord zijn op je zoektocht. Dit model van Jeroen van Merriënboer vormt de basis voor het ontwerpen van programma’s, curricula en lespakketten om complexe taken aan te leren. Bij complexe taken komen zowel kennis, vaardigheden als attitudes aan bod.
In deze workshop nemen we het gevalideerde model onder de loep a.d.h.v. (praktijk)voorbeelden. Verder geven we je handvaten mee om met je team dit didactisch model te implementeren op maat van je school.
Deze workshop is een must voor iedereen in het onderwijs die zijn/haar leerlingen zo effectief mogelijk wil ondersteunen bij het behalen van het geheel van competenties m.b.t. een welbepaald beroep.
Info
- Lesgevers | Joris Van Waes en Astrid Vandormael, lectoren lerarenopleiding TM Mechelen
- Cursuscode | PEDID2TG
- Datum | op aanvraag
- Doelgroep | Schoolteams uit het TSO/BSO of 1ste graad A-stroom, vakgroep PAV of praktijkvakken
- Cursusgeld | op aanvraag