Skip to main content
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

Woordvoerder

Mechelen

Dutch

Also available in:

Geef bedrijven een menselijk gezicht

  • Je volgt het nieuws op de voet en herkent een sterk ennieuwswaardig verhaalvan mijlenver.
  • Je bent rad van tong én scherp van pen.
  • Je bent flexibel en energiek en houdt in uitdagende situaties het hoofd koel.
  • We leren je, samen met experts uit het werkveld, alle kneepjes van het vak.
  • Je ontdekt hoe je invalshoeken verzint, de juiste beelden zoekt en je komt te weten hoe de media je verhaal oppikken.
  • Je leert hoe je reageert voor een microfoon en voor de camera.
  • Afgestudeerd? Dan kan je als woordvoerder aan de slag op een persdienst, communicatieafdeling of bij een pr-bureau.
Studente communicatie thomas more voor een green key
checkered

De job van je leven

Choose your programme type

Woordvoerder

  • Volg je deze opleiding in een voltijds traject? Dan kan je in drie jaar je studie afronden.
  • Je neemt 180 studiepunten op, verdeeld over drie fases.
  • Je volgt tijdens de week les in dagonderwijs.
  • Verwacht je ook aan gastsprekers, bedrijfsbezoeken en boeiende projecten.
  • In je laatste fase loop je stage in het binnen- of buitenland. Tijdens het academiejaar of in de zomer? Kan allebei.
  • Na je opleiding ben je helemaal klaar voor een job. Of om verder te studeren. Kies een extra afstudeerrichting. Of schakel naar een master bijvoorbeeld.

 

Practical information

  • Duration

    3 jaar (voltijds)

  • Credits

    180

  • Where

    Op de campus

Programme

  • Fase 1 | We vliegen er meteen in! Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
  • Fase 2 | Je bouwt verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant. Tijdens het ambitieuze project Campagne werk je in opdracht van een bedrijf of organisatie een volledige campagne uit. Of je kiest voor ons intern communicatiebureau, After Five. Na fase twee heb je een stevige basis en weet je waar jouw talenten liggen.

  • Fase 3 | Maak je klaar voor nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart! In het keuzetraject Woordvoerder neem je deel aan Expert Classes van toppers uit de Belgische communicatiewereld. Je krijgt inzicht in trends en strategieën. In mediatraining, crisiscommunicatie en persrelaties. Je wordt het uithangbord van een bedrijf en zorgt voor een vlotte relatie met de pers.

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
  • Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 2 3
COMMUNICATIE STRATEGIE
Marketing i 3
Marketingcommunicatie 3
Public relations i 3
Event & Experience i 3
Media-actualiteit en trends 3
Branding & strategie 3
PR & overheidscommunicatie 3
Duurzaamheidscommunicatie 3
Digitale Marketing 1 3
CUSTOMER JOURNEY
Desk Research 3
Trendwatching i 3
Economie 3
Touchpoint strategie 3
Field research 3
Mediarecht & Ethiek 3
CONTENT CREATIE
Visual Design Essentials 3
Audio & Video 1 i 3
Creative thinking 3
Visual Design Tools 3
Audio & Video 2 3
Visual Design Creation 3
Content Marketing 3
COMMUNICATIE SKILLS
Communicatievaardigheden 3
Français 1: formation de base 3
Fase 1 2 3
English 1: Professional Profiling 3
Français 2: présentations et discussions 3
Copywriting en presenteren 3
Français 3: on en parle dans les médias 3
English 2: Media proficiency 3
Creatief schrijven en storytelling 3
English 3: corporate communication 3
LABS
Personal branding lab i 3
Inspiratielab communicatie 6
Digital Marketing Lab 6
Campagne OF After Five 6
Keuzevakken Fase 2 i 9
FASE 3: KEUZETRAJECT WOORDVOERDER
COMMUNICATIE STRATEGIE
Expert Classes Woordvoerder i 3
Expert Classes PR en Woordvoerder i 3
CUSTOMER JOURNEY
Digital Certificates 3
CONTENT CREATIE
Expert Skills PR en Woordvoerder 6
Mediaproductie 3
LABS
Pitch PR en Woordvoerder i 9
KEUZEVAKKEN
Professional English OF Français: la communication professionnelle 3
@WORK:
Stage Woordvoerder i 30

Download

voorbeeldrooster/studiemateriaal

COM-Voorbeeldrooster.pdf
.pdf
Download
Fase 1 2 3
COMMUNICATIE STRATEGIE
Marketing i 3
Marketingcommunicatie 3
Public relations i 3
Event & Experience i 3
Media-actualiteit en trends 3
Branding & strategie 3
PR & overheidscommunicatie 3
Duurzaamheidscommunicatie 3
Mediarecht & Ethiek 3
CUSTOMER JOURNEY
Desk Research 3
Trendwatching i 3
Economie 3
Touchpoint strategie 3
Field research 3
Digitale Marketing 1 3
CONTENT CREATIE
Visual Design Essentials 3
Audio & Video 1 i 3
Creative thinking 3
Visual Design Tools 3
Video & Audio 2 3
Visual Design Creation 3
Content Marketing 3
COMMUNICATIE SKILLS
Communicatievaardigheden 3
Français 1: formation de base 3
Fase 1 2 3
English 1: Professional Profiling 3
Français 2: présentations et discussions 3
Copywriting en presenteren 3
Français 3: on en parle dans les médias 3
English 2: professional profiling 3
Creatief schrijven en storytelling 3
English 3: corporate communication 3
LABS
Personal branding lab i 3
Inspiratielab communicatie 6
Digital Marketing Lab 6
Keuzevakken i 9
KEUZETRAJECT BRAND BUILDING & CONTENT CREATION
COMMUNICATIE STRATEGIE
Expert Classes Woordvoerder i 3
Expert Classes PR en Woordvoerder i 3
CUSTOMER JOURNEY
Digital Certificates 3
CONTENT CREATIE
Expert Skills PR en Woordvoerder 6
Mediaproductie 3
LABS
Pitch PR en Woordvoerder i 9
KEUZEVAKKEN
Professional English OF Français: la communication professionnelle 3
@WORK:
Stage Woordvoerder i 30
COM-Voorbeeldrooster.pdf
.pdf
Download

Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.

Onze troeven

Altijd op de eerste rij ...

... en graag het woord voeren voor de camera? Ontpop je tot communicatieheld die slimme invalshoeken bedenkt, visuele persberichten opstelt en graag eens deftig het woord voert.

Word een professionele reputatiemanager

Breed inzetbaar van de lancering van een nieuwe modelijn tot eerste hulp bij crisis. Hands-on workshopsmaken van jou de geknipte vertegenwoordiger van bedrijven alsMedialaan, de Federale Politie of Brussels Airlines.

Een strategische doener die het nieuws volgt ...

... en wil maken! Wie krijgt jouw boodschap het best bij je doelpubliek? Naast traditionele pers, krijg je nieuwe inzichten rond bereik en conversie. Je bedenkt slimme win-win situaties die de juiste stakeholders in beweging brengen.

In de praktijk

Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens Stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!

De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een korte zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.

Studente communicatie thomas more voor een green key

Go international

The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad.

Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage.

Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije.

Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!

Studenten klaar voor vertrek in Centraal Station

Persoonlijke begeleiding

Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom direct en laagdrempelig.

Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Sportstatuut of leermoeilijkheden? Ynte De Maeyer, onze trajectbegeleider, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.

 

Zit je nog met vragen?

Opleidingsmanager

Ann Van Damme

Voor al je vragen over de opleiding.

ann.vandamme@thomasmore.be +32 492 15 57 51
Studietrajectbegeleider

Ynte De Maeyer

Voor al je vragen over een aangepast studietraject.

ynte.demaeyer@thomasmore.be
Inclusiecoördinator

Lut Goovaerts

Voor al je vragen over studie- en examenfaciliteiten.

lut.goovaerts@thomasmore.be +32 496 07 35 00

Studeren in Mechelen

Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!

Campus De Vest aan de Dijle
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Brand Building en Content Creation

Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Performance

Ga je online even hard als offline?

Afstudeerrichting van de Professionele bachelor Communicatie

Event, Concept en Organisatie

Word jij gelukkig van organiseren en plannen?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?

#communicatiemanagement