Marketing- en Communicatiesupport in dagonderwijs

Graduaat (HBO5)

Location: Belgium - Mechelen -

Overtuig je doelgroep met heldere communicatie en slimme marketing 

  • Wat jij interessant vindt? Digital marketing, communicatie en events.  
  • Je vrienden omschrijven je als een enthousiast iemand. En een doener
  • Tijdens deze studie duik je in de wereld van marketing en communicatie.  
  • Je leert welke data nuttig zijn en waar je ze verzamelt.  
  • Je ontdekt hoe consumenten denken en welke communicatie belangrijk is.  
  • Je maakt kennis met nieuwe werkvormen en trends, zoals contentmarketing.  
  • Je verbetert je Engels en Frans
  • In je tweede jaar kies je een specialisatie: marketing of communicatie. 
  • Je leert vooral door te doen, via projectwerk en tijdens werkplekleren.  
  • Een derde van je opleiding breng je door op de werkplek!  
  • Na je studie kan je aan de slag bij bedrijven in alle sectoren. Bijvoorbeeld als junior digital, brand of product marketeer. Werkzekerheid gegarandeerd! 
  • Wil je verder studeren? Je kan altijd nog een bachelordiploma behalen in minder tijd dan normaal

Follow us!Facebook

The programme
in short
Get
inspired
Scroll down for more information
Leen Merckx
Leen Merckx
Opleidingscoördinator
Voor al je vragen over de opleiding
Mieke Buelens
Mieke Buelens
Studietrajectbegeleider
Voor al je vragen over een aangepast studietraject.
Kristel Van Leuven
Kristel Van Leuven
Zorgcoördinator
Voor al je vragen over ondersteunende studie- en examenfaciliteiten.

Eyecatchers

image.alt

Massa's praktijkervaring!

Al tijdens je opleiding ga je aan de slag op een echte werkplek.  
Je leert er al doende. Onder begeleiding en coaching van ervaringsdeskundigen. Afgestudeerd? Dan heb je niet alleen een diploma, maar ook al een berg werkervaring.

image.alt

Twee keuzetrajecten

De basis van marketing en communicatie leer je in het eerste jaar. Zo kan je de juiste beslissing maken voor je specialisatie in je tweede jaar: Marketingsupport of Communicatiesupport. Ook je werkplek stemmen we af op jouw interesses.

image.alt

Marketeers gezocht!

Bedrijven zijn voortdurend op zoek naar gedreven marcom-medewerkers. Door de nauwe samenwerking met het werkveld leren potentiele werkgevers jou al kennen tijdens je studies. Win-win. Jij gaat ongetwijfeld schitteren in je job!  

Programma

  • Opbouw
  • Vakken
  • In de praktijk
  • Persoonlijke begeleiding
  • Opbouw

    • Fase 1 | Je duikt vanaf dag één in de boeiende wereld van marketing en communicatie. Wat zijn de behoeften van klanten? Hoe interpreteer je een marktonderzoek? Je leert hoe consumenten denken en welke communicatie belangrijk is.  
      Je ontwikkelt commerciële vaardigheden en we verkopen je onze kennis van sales. Je eigen talenten en sterktes worden geprikkeld zodat je weet welke richting je wil opgaan binnen marketing en communicatie.  
      Praktische cases en opdrachten helpen je om de theorie te leren. Via de talent labs ga je op de campus ook écht aan de slag. Die kennis kan je daarna tijdens het werkplekleren meteen gebruiken on the job!  
       
    • Fase 2 | In fase 2 kies je een afstudeerrichting.  
      Ga je voor Marketing? Dan werk je aan een marketingstrategie en verdiep je je commerciële vaardigheden bij sales support.   
      Ligt je hart bij Communicatie? Dan werk je aan een communicatiestrategie en verdiep je je copywriting skills.  
  • Vakken

    Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren. 

    • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.  
    Fase12
    Semester 1 2 3 4
    GEMEENSCHAPPELIJK
    Professionele contexten
    Beroepsexploratie i 3
    Professionele skills 3
    Data
    ICT Basics 3
    ICT Advanced 3
    Power BI 3
    Marketing
    Marketing Fundamentals i 3
    Campaign Management 3
    Customer Service 3
    CRM 3
    Marktonderzoek 3
    Communicatie
    Communicatie Fundamentals i 3
    Marketingcommunicatie 3
    Social Media 3
    E-commerce i 3
    Digital marcom tools i 3
    Graphic design i 3
    Fase12
    Talen
    Professionele communicatie 3
    Geïntegreerd taalproject 6
    Integrale praktijkleerlijn
    Talent lab: Commerciële Vaardigheden i 6
    Werkplekleren: Telemarketeer i 3
    Event Lab 3
    Talet lab: Briefing 6
    Werkplekleren: Briefing 6
    KEUZETRAJECT MARKETINGSUPPORT
    Sales Support 3
    Talent lab Marketingplan i 6
    Werkplekleren Exploratie 6
    Werkplekleren Startende Professional (*), 24
    KEUZETRAJECT COMMUNICATIESUPPORT
    Copywriting 3
    Talent lab Communicatieplan i 6
    Werkplekleren Exploratie 6
    Werkplekleren Startende Professional (*) 24
    *Inclusief afstudeerproject met eindjury
    Fase12
    Semester 1 2 3 4
    GEMEENSCHAPPELIJK
    Professionele contexten
    Beroepsexploratie i 3
    Professionele skills 3
    Data
    ICT Basics 3
    ICT Advanced 3
    Power BI 3
    Marketing
    Marketing Fundamentals i 3
    Campaign Management 3
    Customer Service 3
    CRM 3
    Marktonderzoek 3
    Communicatie
    Communicatie Fundamentals i 3
    Marketingcommunicatie 3
    Social Media 3
    E-commerce i 3
    Digital marcom tools i 3
    Graphic design i 3
    Talen
    Professionele communicatie 3
    Geïntegreerd taalproject 6
    Integrale praktijkleerlijn
    Talent lab: Commerciële Vaardigheden i 6
    Werkplekleren: Telemarketeer i 3
    Event Lab 3
    Talet lab: Briefing 6
    Werkplekleren: Briefing 6
    KEUZETRAJECT MARKETINGSUPPORT
    Sales Support 3
    Talent lab Marketingplan i 6
    Werkplekleren Exploratie 6
    Werkplekleren Startende Professional (*), 24
    KEUZETRAJECT COMMUNICATIESUPPORT
    Copywriting 3
    Talent lab Communicatieplan i 6
    Werkplekleren Exploratie 6
    Werkplekleren Startende Professional (*) 24
    *Inclusief afstudeerproject met eindjury

    Lesrooster

    Bekijk een voorbeeldrooster voor fase 1.

  • In de praktijk

    Een mooie balans tussen theorie en praktijk! Dat mag je bij ons verwachten. Een derde van je opleiding zal je leren op de werkplek. Je draait mee in een marketing- of communicatiebedrijf waar je coaching krijgt van professionals. De theorie die je op de campus leert, kan je zo meteen toepassen in echte werksituaties. Dat helpt je om kennis te vergaren én om je eerst connecties op de arbeidsmarkt te leggen. 

  • Persoonlijke begeleiding

    Je volgt les in kleine groepen. Zo leer je snel al je docenten persoonlijk kennen. En zij jou!  

    Samen met een coach ga je op zoek naar je sterktes (en je werkpunten), leer je jezelf op een professionele manier voorstellen en ga je op zoek naar een geschikt bedrijf voor het werkplekleren.  

    Heb je nood aan een herhaling van een moeilijke les? Dan staat je coach klaar om je, alleen of in groep, extra uitleg te geven.   

    Heb je moeite met de Nederlandse taal? Of druk je je moeilijk uit in het Engels? Dan staan ook onze taalcoaches voor je klaar. 

    Je staat er nooit alleen voor!  

Na je studie

  • De job van je leven
  • Verder studeren
  • De job van je leven

    • Digital marketeer
    • Brand marketeer
    • Product marketeer
    • Trade marketeer
    • Communicatiemedewerker
    • Marktonderzoeker
    • Commercieel medewerker
    • Marketing assistent
    • Medewerker klantendienst
    • Sales support medewerker
    • Customer support
    • Administratief medewerker
  • Verder studeren

#wearemore