
Communicatie in verkort traject
Verkorte trajecten van de professionele bachelor Communicatie
Een extra bachelordiploma in 1 jaar? In het Nederlands of Engels!
1. COMMUNICATIE IN VERKORT TRAJECT
Met de volgende diploma's kan je in een verkort traject een bachelor Communicatie behalen:
- Bachelors Journalistiek, Media & Entertainment Business, KMO-management, Grafische en digitale media, Office Management, Toerisme en Recreatiemanagement.
- Masters Communicatiewetenschappen, Meertalige Communicatie en Bedrijfscommunicatie.
Heb je een ander diploma? Dan kan je met studietrajectbegeleider Lieven Van Hoe (lieven.vanhoe@thomasmore.be) bekijken wat er mogelijk is.
Je specialiseert je in een van de vijf keuzetrajecten: Branding & Advertising, Digital Media Management, Event & Experience, PR & Media Influencer of Woordvoerder.
2. INTERNATIONAL COMMUNICATION AND MEDIA SHORT PROGRAMME
Do you want to become an international communication manager? And do you have a bachelor’s or master’s degree in the field of marketing, communication or journalism? Enroll for our new one-year programme in International Communication and Media and graduate as a full-blown international communication expert.
You can specialize in one of the two tracks: Branding & Activation (starting Sep. 2023) or Public & Corporate Affairs (starting Feb. 2024).



Eyecatchers

Stevige praktijkervaring
Je krijgt les van professionals, echte experts op hun domein. Je werkt een communicatiepitch uit voor een groot bedrijf, merk of organisatie, in functie van je afstudeertraject. In team ontwikkel en evalueer je creatieve én doeltreffende communicatiecampagnes. Je gaat ook 15 weken op (internationale) stage.

De job van je leven
Een greep uit de titels van onze oudstudenten:junior account, (digital) project manager, consultant, copywriter, pr-coördinator, eventmanager, community manager, content marketeer, communicatieambtenaar, marcom verantwoordelijke, communicatiemanager, woordvoerder …

Professionele bonus
Dankzij de combinatie van je master- of bachelor diploma met een extra specialisatie als communicatiemanager, vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt. Door de expert classes, het Pitchproject en je stage, bouw je een ruim netwerk uit met werkgevers in de communicatie- , reclame- en eventsector.
Programma
- Opbouw
- Doelpubliek & toelatingsvoorwaarden
- Vakken
- In de praktijk
- Persoonlijke begeleiding
- Go international
- Professionele bonus
Opbouw
- Je kiest een van de vijf afstudeertrajecten, goed voor 67 of 68 studiepunten.
- Je opleiding bestaat uit 24 lesweken, verspreid over één academiejaar.
- Tijdens het eerste semester neem je deel aan een communicatiepitch voor een groot bedrijf, merk of organisatie met coaching van docenten en professionals uit het werkveld.
- Tijdens het tweede semester doe je een stage van 15 weken, gelinkt aan je keuzetraject (12 weken voor Event & Experience).
Doelpubliek & toelatingsvoorwaarden
Je hebt al een diploma en bent gebeten door communicatie? Je hebt zin om een jaar verder te studeren en je troeven op de arbeidsmarkt te vergroten?
Dit verkorte traject richt zich vooral op studenten met een diploma:
- PBA Journalistiek
- PBA Media & Entertainment Business
- PBA KMO-management
- PBA Grafische en digitale media
- PBA Office management
- PBA Toerisme en Recreatiemanagement
- Master Communicatiewetenschappen
- Master Meertalige Communicatie
- Master Bedrijfscommunicatie
Heb je een ander diploma? Contacteer ons en we bekijken samen de mogelijkheden.
Vakken
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
- De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
- Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 Keuzetraject Woordvoerder Basismodule Touchpoint Strategie i 3 PR en overheidscommunicatie i 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes PR en Woordvoerder i 3 Expert Skills PR en Woordvoerder i 6 Expert Classes Woordvoerder i 3 Productie PR en Woordvoerder i 3 Performance PR en Woordvoerder i 3 Pitch PR en Woordvoerder i 9 Stage Woordvoerder i 30 Keuzetraject PR & Media influencer Basismodule Touchpoint Strategie i 3 PR en overheidscommunicatie i 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes PR en Woordvoerder i 3 Expert Skills PR en Woordvoerder i 6 Expert Classes Woordvoerder i 3 Productie PR en Woordvoerder i 3 Performance PR en Woordvoerder i 3 Pitch PR en Woordvoerder i 9 Stage PR & Media influencer i 30 Keuzetraject Event & Experience Basismodule Touchpoint Strategie i 3 Event Basics 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes Event i 3 Expert Classes Experience i 3 Fase 1 Eventproductie i 3 Expert Skills Event i 6 Performance Communicatie i 3 Video & Experience i 3 Event Live Lab i 6 Pitch Event & Experience i 9 Stage Event & Experience i 21 Keuzetraject Branding & Advertising Basimodule Touchpoint Strategie i 3 PR en overheidscommunicatie i 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes Strategie i 3 Expert Classes Concept & Creatie i 3 Expert Skills Branding & Advertising i 6 Productie Branding & Advertising i 3 Performance Communicatie i 3 Pitch Branding & Advertising i 9 Stage Branding & Advertising i 30 Keuzetraject Digital Media Manager Basismodule Touchpoint Strategie i 3 Online Communicatie 2 i 3 Digital Marketing & Certificates i 3 The New Black i 3 Expert Classes Content & Performance i 6 Expert Skills Digital i 6 Performance Communicatie i 3 DMM Agency i 9 Stage Digital Media Manager i 30 Fase 1 Keuzetraject Woordvoerder Basismodule Touchpoint Strategie i 3 PR en overheidscommunicatie i 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes PR en Woordvoerder i 3 Expert Skills PR en Woordvoerder i 6 Expert Classes Woordvoerder i 3 Productie PR en Woordvoerder i 3 Performance PR en Woordvoerder i 3 Pitch PR en Woordvoerder i 9 Stage Woordvoerder i 30 Keuzetraject PR & Media influencer Basismodule Touchpoint Strategie i 3 PR en overheidscommunicatie i 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes PR en Woordvoerder i 3 Expert Skills PR en Woordvoerder i 6 Expert Classes Woordvoerder i 3 Productie PR en Woordvoerder i 3 Performance PR en Woordvoerder i 3 Pitch PR en Woordvoerder i 9 Stage PR & Media influencer i 30 Keuzetraject Event & Experience Basismodule Touchpoint Strategie i 3 Event Basics 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes Event i 3 Expert Classes Experience i 3 Eventproductie i 3 Expert Skills Event i 6 Performance Communicatie i 3 Video & Experience i 3 Event Live Lab i 6 Pitch Event & Experience i 9 Stage Event & Experience i 21 Keuzetraject Branding & Advertising Basimodule Touchpoint Strategie i 3 PR en overheidscommunicatie i 3 of Branding & Strategie of Visual Design Tools i 3 Expert Classes Strategie i 3 Expert Classes Concept & Creatie i 3 Expert Skills Branding & Advertising i 6 Productie Branding & Advertising i 3 Performance Communicatie i 3 Pitch Branding & Advertising i 9 Stage Branding & Advertising i 30 Keuzetraject Digital Media Manager Basismodule Touchpoint Strategie i 3 Online Communicatie 2 i 3 Digital Marketing & Certificates i 3 The New Black i 3 Expert Classes Content & Performance i 6 Expert Skills Digital i 6 Performance Communicatie i 3 DMM Agency i 9 Stage Digital Media Manager i 30 Studenten met een diploma PBA Journalistiek en Media Entertainment Business kiezen het OPO: "Branding" bij afstudeerrichtingen:
- Woordvoerder
- PR & Media influencer
- Event & Experience
en OPO: "PR & overheidscommunicatie" bij afstudeerrichtingen:
- Branding & Advertising
- Digital Media Manager
Studenten met een diploma PBA Bedrijfsmanagement/Marketing - Master Communicatie wetenschappen, Master Bedrijfscommunicatie kiezen het OPO: “Vormgeving: Print & Web 2" bij afstudeerrichtingen:
- Woordvoerder
- PR & Media influencer
- Event & Experience
- Branding & Advertising
- Digital Media Manager
Lesrooster
Bekijk een voorbeeldrooster voor fase 1.
In de praktijk
Het praktijkgerichte project Pitch, je stage ... Je eerste werkervaring voor echte opdrachtgevers doe je al op tijdens je opleiding. Eens dit extra diploma op zak, voel jij je dus 100% thuis in de snel veranderende communicatiewereld. En dankzij onze Expert Classes weet je wat er vandaag en morgen hot and happening is. Helemaal klaar voor je droomjob dus!
Jij beslist welke stage jou het beste ligt. Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens een stage gelinkt aan je specialisatie (voor het afstudeertraject Event & Experience is dit 12 weken).
In binnen- of buitenland.
Persoonlijke begeleiding
Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom direct en laagdrempelig.
Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Sportstatuut of leermoeilijkheden? Lieven Van Hoe, onze trajectbegeleider en zorgcoördinator, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.
Heb je al een opleiding achter de rug en wil je weten voor welke vrijstellingen je in aanmerking komt? Of wil je gewoon meer info? Lieven is your man! Aarzel niet om hem te contacteren via mail of telefonisch +32 15 36 91 50.
Go international
Vertrek tijdens het tweede semester op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!
Professionele bonus
- Een extra bachelordiploma Communicatie in één jaar tijd!
- Expertise in een communicatievak.
- De combinatie van je bachelor- of masterdiploma met een duidelijke specialisatie als digital media manager, woordvoerder, public relations, reclame of event & experience.
- Kennismaking met een ruim netwerk van werkgevers in communicatie en media.