Meer leesplezier in de eerste graad. Meer lezen, beter in taal!

In deze sessie bespreken we werkvormen om het leesplezier van kinderen in de eerste graad te verhogen, met als doel de leesvaardigheid van alle kinderen te verbeteren. We bespreken ook werkvormen om kinderen in de klas meer leeskansen te geven. Onze maatschappij verandert razendsnel maar lezen blijft uitermate belangrijk om je persoonlijk te ontwikkelen.
Een interactieve sessie waarin volgende thema's worden besproken: 

  • Het verschil tussen technisch en vloeiend lezen. 
  • Modeling als methodiek voor zwakke lezers.
  • Het belang van investeren in woordenschat voor het technisch lezen. 
  • De meerwaarde van functioneel luidop lezen en tempolezen. 
  • Functionele leeswerkvormen om de leesmotivatie te verhogen."

Welke boeken voor eerste lezers zijn leesstimulerend en waarom knappen sommige kinderen af op technisch lezen? Interesse in leesbevordering? Schrijf je dan in!

Praktisch

  • begeleiding | Daniëlle Daniëls - nascholer leesbevordering en taalvaardigheid, procesbegeleider van kinderen met leesproblemen
  • data | dinsdag 15 maart 2022, 9 - 15.30 u.
  • plaats | Campus Vorselaar
  • bijdrage | € 120 (lunch en boek t.w.v. € 19,95 incl.) 
  • doelgroep | ook voor leraren buitengewoon onderwijs, zorgbegeleiders en logopedisten.
  • cursuscode | 21 015
Ann Verheyen
coördinator Donchecentrum
T 014 50 81 69
Anja Van Hoof
Administratief medewerker
T 014 50 81 70