Dyslectische kinderen ondersteunen bij het (leren) lezen. Werkvormen voor de behandeling van leesproblemen.

Kinderen leren lezen op school. Dat is bij uitstek de plek om hun leesvaardigheid te oefenen. De school draagt ook een verantwoordelijkheid als het leesproces anders verloopt dan verwacht. Het is belangrijk dat scholen kinderen met leesproblemen signaleren maar ook begeleiden. In deze navorming bespreken we concrete werkvormen voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. De werkvormen zijn uitgeprobeerd in de praktijk en zijn zeer effectief bevonden.
Een interactieve nascholing waarin we: 

  • kritisch reflecteren over de huidige begeleiding van kinderen met leesachterstand;
  • de meerwaarde van functioneel stil lezen en functioneel luidop lezen met dyslectische kinderen belichten;
  • leescasussen uit het onderwijsveld bespreken in groep.

We werken een hele dag rond concrete leesproblemen. Je krijgt een heleboel praktijktips die je de volgende dag kan uitproberen. Kortom, een interactieve, inspirerende navorming!  

Praktisch

  • begeleiding | Daniëlle Daniëls - nascholer leesbevordering en taalvaardigheid, procesbegeleider kinderen met leesproblemen
  • datum | dinsdag 29 maart 2022, 9 - 15.30 u.
  • plaats | Campus Vorselaar
  • bijdrage | € 120 (incl. lunch en boek t.w.v. € 19,95)
  • doelgroep | zorgleraren in het lager onderwijs 2de en 3de graad
  • cursuscode | 21 021
Ann Verheyen
coördinator Donchecentrum
T 014 50 81 69
Anja Van Hoof
Administratief medewerker
T 014 50 81 70