Tienjarigen presteren ‘ronduit zwak’ in internationaal onderzoek naar begrijpend lezen. Het leesplezier verdwijnt: slechts 24 procent van Vlaamse leerlingen leest echt graag. Ten opzichte van 2006, de vorige keer dat Vlaanderen deelnam, maken onze leerlingen wereldwijd de scherpste daling. “Een alarmbel”, klinkt het bij de Leuvense onderzoekers. Maar wat ligt aan de “dramatische daling” ten grondslag?
In deze sessie bespreken we de aanbevelingen van de onderzoekers met verschillende tekstsoorten. Interesse in een leesbevorderende sessie? Schrijf je in en neem een boek mee naar de klas!
Praktisch
- begeleiding | Daniëlle Daniëls - nascholer leesbevordering en taalvaardigheid, procesbegeleider van kinderen met leesproblemen
- datum | maandag 15 maart 2021, 9 - 15.30u.
- plaats | campus Vorselaar
- bijdrage | € 110 (lunch en boek t.w.v. € 19,95 incl.)
- doelgroep | leraren lager onderwijs 2de en 3de graad, ook voor zorgbegeleiders en logopedisten
- cursuscode | 20 086