Meer leesplezier in de tweede en derde graad en het eerste jaar SO.

In heel wat scholen zijn er leerlingen die zeggen dat ze een hekel hebben aan lezen. Kinderen die te weinig lezen, kunnen taal ook bij ander vakken als struikelblok ervaren. Anderstalige kinderen kunnen teksten wel technisch lezen, maar begrijpen vaak de inhoud niet. En wist je dat een heleboel leerlingen van het zesde leerjaar niet snel genoeg kunnen lezen om de ondertitels van vertaalde films te volgen? Tienerjongens lezen dan weer opvallend minder dan meisjes met een gebrekkigere leesvaardigheid als resultaat.
Een interactieve nascholing waarin volgende onderwerpen worden besproken: 

  • Gericht werken aan de leesmotivatie van elk kind in de klas.
  • Interactieve leeswerkvormen gebruiken om de leesmotivatie te verhogen.
  • Boekgesprekken voeren in duo's, kwartetten en met de klas met behulp van waarderingskaarten.

We werken een hele dag rond concrete leesproblemen. Je krijgt een heleboel praktijktips die je de volgende dag kan uitproberen. Zin in een interactieve, inspirerende navorming? Schrijf je snel in! 

Praktisch

  • begeleiding | Daniëlle Daniëls, nascholer leesbevordering en taalvaardigheid, procesbegeleider van kinderen met leesproblemen
  • datum | maandag 14 maart 2022, 9 - 15.30 u.
  • plaats | Campus Vorselaar
  • bijdrage | € 120 (lunch en boek t.w.v. € 19,95 incl.)
  • doelgroep | ook voor zorgbegeleiders en logopedisten
  • cursuscode | 21 016
Ann Verheyen
coördinator Donchecentrum
T 014 50 81 69