Waarom communiceren over duurzaamheid leidt tot reputatieschade

Lezing
Short Description

Zes op de tien duurzame claims die Europese bedrijven maken zijn niet onderbouwd of becijferd. We zijn ‘eco-friendly’, maar leggen niet uit wat dat inhoudt. Of we noemen een product CO2-neutraal. De ‘CO2-neutraal’-claim suggereert dat dit het gevolg is van een serieuze uitstootreductie, maar in de meeste gevallen gaat het gewoon om offsetting, wat niets tot de oplossing van het klimaatprobleem bijdraagt. Wat het nog erger maakt, is dat we zo slordig omgaan met de duurzaamheidsclaims dat 42% ervan een bedrijf vandaag voor de rechtbank kan brengen. Als je weet dat het aantal klimaatzaken sinds 2017 is verdubbeld, ben je toch maar beter zeker van je duurzaam verhaal. Maar het kan beter.

Spreker

Wim Vermeulen, Director of Strategy and Sustainability at Bubka
Wim Vermeulen is directeur strategie en duurzaamheid bij het reclamebureau Bubka. Hij is ook docent aan de Solvay Business School en een internationale keynotespreker.

Deelnameprijs
Studenten Business School Thomas More: via semestriële bijdrage 45€
Andere Thomas More studenten: €15
Thomas More Alumni: 20€

Praktisch
Datum & startuur | 22 november 2021, seminarie van 18:15-19:30 (onthaal vanaf 18:00)
Taal | Nederlands
Locatie | online | ANNULATIE
Inschrijven | Schrijf je in via deze link

22
november
Maandag
18:15
19:30
online More seminar