Lerarenopleiding: 18th International Days

Multidisciplinarity in teaching
Studiedag

18th International Days

Naar jaarlijkse traditie organiseert Thomas More "International Days" in maart. Dit jaar ontvangt de Lerarenopleiding Kempen meer dan 30 internationale collega's uit tal van partnerinstellingen.  We verwelkomen lerarenopleiders uit Zweden, Griekenland, Oostenrijk, Slovenië, Portugal, Finland, Denemarken, Montenegro, Kroatië, Hongarije, Engeland, Lithouwen, Palestina, Oekraïne en Letland.  Om te leren van en met elkaar.  Om goede lesideeën te delen, om collega's en studenten in contact te brengen, om samen projecten uit te werken.  Om leraren en toekomstige leraren te inspireren vanuit internationale praktijken en onderzoek.  Om samen krachtige en wereldwijze leraren op te leiden.

Hoe ziet onderwijs eruit in Palestina?  Hoe organiseert de opleiding in Lviv zich in tijden van oorlog?  Hoe geeft men muziekonderwijs in Lithouwen en Denemarken?  Hoe integreer je storytelling in je dagelijkse praktijk?  Ontdek het volledige programma hieronder.  De lezingen gaan door in het Engels of Nederlands.

Programma

Ontdek het programma: klik op de titel om meer te weten te komen over de sessie. Keer terug naar het programma via het broodkruimelspoor bovenaan of de link rechts op de pagina.

09.00u - 09.45u | Welcome!

Welkom in de agora van onze campus in Vorselaar. De openingsspeech start om 9.00u.
   

09.45u - 10.45u | Sessions: round 1

 

11.00u - 12.00u | Sessions: round 2

A world of stories (part 1) (A. Daniel, D304)
The polytechnic institute of Beja (Ipbeja) (A. Piedade, D308)
* NL - Europa in de klas (J. Jochems, D305)
* Craft, design and technology in Finnish primary and secondary schools (A. Salonen, D205)
Primary teacher training in Hungary today (A. Kozeghy, D206) 
Education in Austria & the teacher training at PH Tirol (B. Schallenmüller, C. Haas, D211)
Computational thinking (K. Dolenc, D208)
Organizing educational processes during wartime at Lviv (Y. Naniak, D209)
* Flipped learning and teaching music (J. Torkil, D106)
Teacher education Latvia, challenges for transition preschool to primary school (L. Pavitola, D109)

 

* A world of stories (part 2) (A. Daniel, D304)
* Education in Croatia (M. Cindric, D308)
NL - Europa in de klas (J. Jochems, D305)
* Students 'Yhdessämen' (Finnish students, D205)
Swedish school system, studying at Linköping University (M. Sommaralman, M. Hedberg, D206) 
* Flipped learning and teaching music (J. Torkil, D211)
How applied research methodology can contribute to develop training tools for inclusive education (M. de Guadalupe, S. Lopes, D208)
Learning with food(practices) - Heritage & Science in preschool & prim. education (A. Piedade, D209) 
Shakespeare's drama's and cultural awareness (T. Jovovic, O. Lilova, D106)
The education system In Palestine (O. A. Rimawi, D109)

 

13.15u - 14.15u | Sessions: round 3

 

14.30u - 15.30u | Sessions: round 4

    A world of stories (part 1) (A. Daniel, D304)
    Education at the University of Maribor (P. Sedminek, D308)
    * NL - Europa in de klas (J. Jochems, D305)
    * More to explore (International Class, D205)
    * Entrepreneurship education as a teacher competence and EntreComp - what are those? (P. Kolho, D206)
    Music in Early Childhood Education (J. Rasa, D211)
    Uppsala University, the student town, and Department of Education (E. M. Ziemann, K. Gahne D209)
    * IPBeja presentation (M. De Guadalupe, S. Lopes, D106)
    Intercultural education for social justice (D. Zachos, D109)
    Pedagogical models in teaching skills (J. Niinimäki, D208)

     

    A world of stories (part 2) (A. Daniel, D304)
    NL - Op internationalisering in 2024? Ontdek de mogelijkheden (G. Cuyt, D308)
    Intercultural education for social justice (D. Zachos, D305)
    * More to explore (International Class, D205)
    Swedish school system, studying at Linköping University (M. Sommaralman, M. Hedberg, D206)
    Education at Universidade do Algarve (M. I. Orega, M. L. Borges, D211)
    How applied research methodology can contribute to develop training tools for inclusive education (M. de Guadalupe, S. Lopes, D208)
    Organizing educational processes during wartime at Lviv (Y. Naniak, D209)
    Shakespeare's drama's and cultural awareness (T. Jovovic, O. Lilova, D106)
    Education in Austria & the teacher training at PH Tirol (B. Schallenmüller, C. Haas, D211)


    15.45u - 16.30u | The Joy of Teaching

    Een project over leraar zijn toen, vandaag en morgen. Een bundeling over leraar zijn en onderwijs in tekst en beeld. | Koen Cools

    Inschrijven

    • Deelname is gratis voor iedereen na registratie. Inschrijven kan nog tot woensdagavond 15 maart.
    • Hier vind je de inschrijvingslink.
    • Programma visueel:



       

    In beeld

    Flags Group Classroom Power Lesson Speakers international days international days international days international days international days international days international days international days
    16
    maart
    Donderdag
    09:00
    16:30
    Lepelstraat 2, 2290 Vorselaar
    Vanessa Dockx
    International Coordinator
    T +32 (0)470 24 31 51