We focussen ons op ondernemende vaardigheden zoals doorzettingsvermogen, plannen, zelfstandig werken, evalueren, samenwerken, nauwkeurig werken. Aan deze vaardigheden werken we vaak dagelijks tijdens verschillende momenten, maar we zijn ons hier niet altijd bewust van.
Deze momenten gaan we optimaler benutten en proberen meer de tijd nemen om ze breed te evalueren, samen met onze kleuters. Op die manier gaan we meer effect halen uit de acties die we reeds inzetten, vanuit een bredere kijk.
Door meer tijd te nemen om gerichter te observeren en deze ondernemende vaardigheden zichtbaar te zien worden, zullen we kansen zien om onze kinderen hierin te laten groeien. Dit doen we door middel van groeigerichte feedback en oefenkansen in verschillende contexten.
Het 4-stappenplan is een hulpmiddel voor de leerkracht om op een gestructureerde manier groeigericht te evalueren. Het helpt heel gericht en concreet kinderen groeien binnen de ondernemende vaardigheden.
Deze vorming bestaat uit twee halve dagen: de eerste halve dag staat gepland op onze campus, de tweede dag volg je online.
Meer info via vc.onderwijs.mechelen@thomasmore.be
sessie 1: campus Kruidtuin
sessie 2: online